بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

"بورس" ابزاری برای سرگرم کردن مردم/ درمقابل ضرر و زیان مردم، پاسخی نمی‌دهند!

آقایان موقع جمع کردن سرمایه مردم به صورت مستمر در بازار جولان می‌دهند و هنگام زیان مردم خود را از دید دیگران پنهان می‌کنند.
کد خبر : ۲۵۰۷۵۸

سیاست گذاران/آقایان بعد از جاروکردن سرمایه مردم از بورس غیب می شوند

مصطفی رضاحسینی قطب آبادی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس نیوز با ارزیابی وضعیت بازارسرمایه، اظهار کرد: در حال حاضر، بورس ابزاری برای سرگرم کردن مردم است؛ چراکه نه هدفمند بوده و نه مشکل اقتصادی را حل کرده و سیاست گذاران نیز گاهی اقدامی انجام می‌دهند، اما در رابطه با ضرر و زیان مردم پاسخی دریافت نمی‌شود.



وی ادامه داد: این بی توجهی‌ها در حالی رخ می‌دهد که آقایان موقع جمع کردن سرمایه مردم به صورت مستمر در بازار جولان می‌دهند و هنگام زیان خود را از دید دیگران پنهان می‌کنند؛ به نظر می‌رسد بورس در کشور ما به حدی نرسیده که توانایی حل کردن مشکلات زیربنایی اقتصادی و تولیدی را داشته باشد و با این وضعیت، بورس باید بسته شود.

رضاحسینی ضمن اشاره به اداره بورس دولت‌ها به شیوه‌هایی قدیمی به دلیل فشار‌های تورمی، بیان کرد: بی‌ثباتی در بازارسرمایه باعث بلاتکلیفی مردم در سرمایه‌گذاری شده و نقدینگی موجود دائما در حال تغییر مکان به بازار‌های ارز، سکه، طلا، بورس و... است؛  همچنین دولت‌ جدیدی که روی کار می‌آیند هر کدام دولت قبلی را دشمن ملت تعریف کرده و آن را محکوم می‌کنند.

سیاست گذاران/آقایان بعد از جاروکردن سرمایه مردم از بورس غیب می شوند

این نماینده مردم کرمان در مجلس یازدهم ادامه داد: این رویه در اقتصاد نشان می‌دهد که دولت در دست کسانی است که به طور دلخواه آن را اداره می‌کنند و در این بین مردم ضرر کرده و به جایی نمی‌رسند؛ در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری باید یک انقلاب مالی و اقتصادی وجود داشته باشد، در غیر اینصورت شعار‌ها و وعده‌های دروغین فقط باعث به سرآمدن صبر مردم و خروج آنان از بازار می‌شود.

وی در خصوص راهکار‌های دولت برای جبران کسری بودجه افزود: زمانی که برنامه‌ریزی وجود ندارد، مسائل کشور قائم به فرد است، یعنی به طور مثال وزیر اقتصاد، رئیس جمهور و یا تیم اقتصادی دولت هر کدام طرح جدیدی را ارائه می‌دهند و هر آنچه از قبل درست شده بود را خراب می‌کنند که در واقع این منظور را می‌رساند که در سال‌های بعد از انقلاب دولت‌ها فقط آزمون و خطا انجام داده اند.

رضاحسینی خاطرنشان کرد: دولت در طی این سال‌ها با به کارگیری اقتصاددان‌های اشتباه و ناکارآمدی افراد به دنبال این بوده که با تخریب جایگاه‌های اقتصادی باعث شده تا بازارسرمایه و بانک مرکزی مقابل هم قرار بگیرند و این دو در برابر وزارت اقتصاد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم ثبات مدیریت به‌خصوص در مدیریت مدل اقتصادی به وضوح در اقتصاد کشور دیده می‌شود.

رضاحسینی تصریح کرد: امروزه شخصی قصد اجرای مدل اسلامی در بازار را دارد که انگار در این ۴۳ سال گذشته اقتصاد ایران بصورت کمونیستی یا سرمایه داری بوده و به طور کل هر فردی قصد پیاده کردن اقتصاد با انواع مختلف را دارند.

نماینده مردم در خانه ملت در پایان گفت: در واقع در این حوزه فقط صورت مسئله پیداست و ریز جزئیات آن از چشم‌ها پنهان شده و با توجه به وضعیت تولیدکننده ها، بدهی‌ها به بانک و... می توان نتیجه گرفت باید تدبیر و برنامه ریزی مناسبی در بازار صورت بگیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
N
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
با پالایش یکم از مردم. سرقت کردن
حسین زاده
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
جناب رئیسی برای جمع کردن رای به بورس آمد ولی الان جوری رفتار می کند که گویی بورس را نمی شناسد ، اون دولت اونجوری مردم را فریب داد این آقا هم اینطور ، همش میگن سرمایه گذاری در تولید کشور و پول خود را به بورس بیارین ، روباه مکار و گربه نره هم پینوکیو رو اینجور بازی ندادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹