بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
طلا با رشد ۰.۵درصدی همراه شد
بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۸۶ سنت رسید.
کد خبر : ۲۵۰۷۷۵

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.



بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۷۷۶ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به قیمت نهایی روز سه شنبه که پایین‌ترین رکورد سه هفته اخیر بود، ایستاد و از قیمت طلا پشتیبانی کرد.

 

در پی اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد بانک مرکزی در نشست دسامبر احتمالا درباره سرعت بخشیدن به پایان برنامه خرید اوراق قرضه چند ماه زودتر از موعد مقرر با توجه به قوت گرفتن اقتصاد و انتظارات برای استمرار فشار‌های تورمی بحث خواهد کرد، طلا روز سه شنبه به پایینترین حد یک ماه اخیر سقوط کرده بود.

هارشال باروت، مشاور ارشد امور جنوب آسیای شرکت متالز فوکوس در این باره گفت: اظهارات پاول موانع بیشتری برای طلا در کوتاه مدت ایجاد کرد، اما عملا تغییری ایجاد نمی‌کند، زیرا تعدیل سریعتر از حد انتظار برنامه خرید اوراق قرضه پیشتر در قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

بر اساس گزارش رویترز، همچنان ابهامات زیادی پیرامون رشد اقتصاد در پی شیوع واریانت جدید اُمیکرون و موقتی بودن یا نبودن تورم وجود دارد. ریچارد کلاریدا، از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: مقامات بانکی از این که تورم بالای هدف دو درصد بانک مرکزی مانده است، راضی نیستند و پایین آوردن تورم در حفظ انتظارات نزدیک به هدف بانک مرکزی، اهمیت خواهد داشت.

تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخ‌های بهره برای محدود کردن تورم، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازدهی است، افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۸۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۲.۳ درصد صعود کرد و ۹۵۵ دلار و ۳۷ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲.۱ درصد افزایش، ۱۷۷۴ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر