بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
چراهای
روز گذشته نماد‌های پالایشی، شیمیایی و چند رشته ای‌ها مورد توجه معامله گران بودند. با توجه به افزایش قیمت دلار و تحرک لحظات پایانی خریداران در نماد‌های شاخص‌ساز می توان امروز در انتظار بازاری بهتر و متعادل‌تر باشیم.
کد خبر : ۲۵۰۹۲۱

چراهای

به گزارش بورس نیوز، آیا شاخص‌ها بازمی‌گردند؛ آیا تغییر مدیرعامل فرابورس می‌تواند چاشنی شوک به بازار شود؛ آیا دلار بالای ۳۰ هزارتومان شاخص بورس را مستعد صعود می‌کند.

نگاهی تکنیکالی به شاخص‌های بازارسرمایه حاکی از آن است که شاخص‌کل و هم‌وزن اگر مستعد صعود نباشند حداقل بوی بهبود را داند و اگر این فاکتور را هم نداشته باشند، لااقل باید تثبیت موقعیت کنونی را داشته باشند وگرنه دیگر این بازار.

شاید سوالی پیش آید که چرا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، دلیل آن به‌غیر از بی‌اعتمادی به دولت و ترس از سقوط بیشتر بورس درحالی که تمام بازار‌های موازی ره صعود را در پیش گرفته‌اند، چیست؟

اعتماد سرمایه‌گذاران مانند آن دوچرخه سواری است که یکبار زمین‌خورده است و می‌خواهد دوباره روی زین بشیند! سهامداران نیز پس از تجربه ریزش‌های پی‌درپی، از این بازار فراری شدند و بورسی‌ها کماکان از حقوقی‌های بزرگ یا همان دولتی‌ها کاملا می‌ترسند چراکه افسار بازار در دست آنهاست.

سهامداران گرامی باید توجه داشته باشید که جای پالایشی‌ها در پرتفوی شما خالی است و اگر به تکنیکال بیشتر از گروه‌های سیگنالی اعتقاد دارید، باید به عرض برسانیم که شکل‌گیری الگوی کف دوقلو یا همان الگوی W بخاطر فاکتور‌های فراوان از جمله سقوط نفت، نرخ‌های خوراک و ... دور از ذهن نیست بنابراین اگر بهبود اوضاع نفتی‌ها را مشاهده کنیم نماد‌های تاثیرگذار مانند پتروپالایشی‌ها می‌توانند گزینه‌های برتر سرمایه‌گذاری در پرتفو باشند.

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز گذشته ۵ هزار و ۳۰۵ واحد کاهش یافت و به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز افت ۱.۲۶ درصدی را به ثبت رساند.

روز گذشته نماد‌های پالایشی، شیمیایی و چند رشته ای‌ها مورد توجه معامله گران بودند. با توجه به افزایش قیمت دلار و تحرک لحظات پایانی خریداران در نماد‌های شاخص‌ساز انتظار است امروز بازاری بهتر و متعادل‌تر داشته باشیم.

ارزش معاملات بورس در روز گذشته بیش از۳ هزار میلیارد تومان و در فرابورس بیش از هزار میلیارد بود. نماد‌های "وبملت"، " شبندر" و "شپنا" بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند.

قیمت دلار و آرزوهای برباد رفته 

دلار در روز گذشته خون به دل ریال کرد و چنان راه صعود را در پیش گرفت که ریال جز خجالت کار دیگری نداشت؛ دیشب دلار تا نرخ ۳۰ هزار و ۲۵۰ نیز بالا رفت و دل همه ایران را از گرانی‌های پشت‌بند آن لرزاند؛ البته گرانی که نه، ارزانی ریال ...

حال باید منتظر نشست که ببینیم برایمان از نشست‌های برجام چه می‌آورند، «...»، «...» یا «...» اما؛ قطعا جای‌خالی را هرگونه که پر کنیم پایین‌کشیدن دلار کاری بسیار سختی است که دیروز همه برای کسی که تا دیروز لعنت می‌فرستادند، صلوات ختم کردند! آقای بانک مرکزی هم که الان مشغول صرف صبحانه است، پنیرخامه‌ای را فقط بر نون سنگک می‌مالد و با منظره تهران دود گرفته، صبحانه را به سلامتی دلار بر بدن می‌زند.

خداقوت بانک مرکزی، سلطان خسته‌ها ...

سکه نیز از تب دلار، سرخ‌تر شد

قیمت هر سکه بهار آزادی با ۴۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان رسید و هر سکه طرح امامی نیز به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست به دست شد.

هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها نیز با نرخ یک میلیون و ۳۰۱ هزارتومان قیمت گذاری شده است.

افت قابل ملاحظه بازار رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی امروز رمزارز‌ها افت چشمگیری داشتند، به طوری که بیت کوین با کاهش بیش از ۱۲ درصدی به ۴۸ هزار دلار رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر