بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت:

بودجه ۱۴۰۱ و بورس / تقسیم سود ۵۷ تومانی برای هر سهم "وصنعت"

بودجه ۱۴۰۱ و بورس / تقسیم سود ۵۷ تومانی برای هر سهم
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شنبه هفته آینده قرار است که این لایحه در صحن علنی مجلس طرح شود و این می‌تواند تعیین کننده فاکتور‌های اقتصادی برای تصمیم گیری در بازار سرمایه باشد.
کد خبر : ۲۵۱۰۱۲

زردوغی+بورس نیوز

محمد مهدی زردوغی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت در گفت‌وگو با بورس نیوز، درخصوص وضعیت شرکت در سال گذشته اظهار کرد: سال مالی گذشته قریب به ۲۵۰۰ میلیارد تومان سهام در بازار سرمایه خرید کردیم و به همین اندازه نیز فروش سهام و انواع اوراق بهادار را داشتیم. مجموع این خرید و فروش‌ها تقریبا ۵۰۰ میلیارد تومان سود خالص برای سهامداران در بر داشت که به نوع خود رقم قابل ملاحظه‌ای منظور می‌شود.



وی افزود: ۶۰ درصد از سود حاصل شده را تقسیم کردیم که به ازای هر سهم ۵۷ تومان تخصیص یافت که نسبت به رویه‌های تاریخی عدد قابل ملاحظه‌ای به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و تجارت ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری صنعت و تجارت ماهیت سرمایه گذاری دارد و براساس اساسنامه عمدتا روی بازار سرمایه متمرکز است.

زردوغی خاطرنشان کرد: عمده سرمایه گذاری "وصنعت" در بورس مانند شرکت‌های بورسی، صندوق طلا، اوراق بهادار و سایر صندوق‌ها بوده و درصد کمی از سرمایه گذاری‌ها حدود ۵ تا ۱۰ درصد در شرکت‌های غیربورسی بوده که آن‌ها هم شرکت‌های کوچکی هستند. پورتفوی شرکت را در اطلاعاتی که در سایت کدال به صورت ماهانه قرار داده می‌شود می‌توان مطالعه کرد.

وی بیان کرد: "وصنعت"عملکرد فعال در بازار سرمایه دارد و همان طور که گفته شد عمده دارایی‌های ما در بازار بورس و فرابورس متمرکز است و با شناسایی فرصت‌هایی که در اقتصاد کلان و به نوعی شرایط اقتصادی و سیاسی پیش می‌آید سعی می‌کنیم فرصت‌ها را شناسایی کرده و از نوسانات بلندمدت بازار استفاده کنیم تا بتوانیم برای سهامداران سود خوبی را رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و تجارت در خصوص روند بازار سرمایه توضیح داد: شرایط بازار شرایط خاصی است و به نظرم دو عامل می‌تواند در روند آتی بازار تاثیرگذار باشد. موضوع اول که می‌تواند در روند آتی بازار موثر باشد اتفاقی است که در مذاکرات می‌تواند رخ دهد. حال مذاکرات با توافق همراه باشد یا نباشد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ است. شنبه هفته آینده قرار است که این لایحه در صحن علنی مجلس طرح شود و این می‌تواند تعیین کننده فاکتور‌های اقتصادی برای تصمیم گیری در بازار سرمایه باشد.

زردوغی گفت: تجربه نشان می‌دهد که بازار سرمایه مکان پیچیده‌ای برای سرمایه گذاری است و این سرمایه گذاری نیازمند تجربه بالایی است. توصیه ما این است که سهامداران به جای سرمایه گذاری مستقیم منابع مالی شان را در شرکت‌های سرمایه گذاری یا صندوق‌های سرمایه گذاری متمرکز کنند تا بتوانند با ریسک کمتر سود‌های پایدارتری را به دست بیاورند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک
ساعت پنج و نیم عصر؛

یک "حکم لازم" ۱۴۰ همتی!

درج امیدنامه پذیرش
شرکت فرابورس ایران اعلام کرد؛

درج امیدنامه پذیرش "تپسی" در فرابورس

مدیر تحلیل شرکت صنعتی و معدنی امیر در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"حباب منفی" زیر سهم‌های بورسی

اطلاعاتی که حقوقی‌های پولدار بورس دارند
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اطلاعاتی که حقوقی‌های پولدار بورس دارند

ارسال نظر