بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

دولت حقوقی‌های بورسی را به‌صف کند/ سرمایه مردم با اعتماد به دولت، آب شد

معمولا بورس به کسانی توصیه می‌شود که سرمایه مازاد داشته باشند نه کسانی که با فروش اموال شخصی خود وارد بورس شده و در کوتاه مدت به دنبال سودآوری در این حوزه هستند.
کد خبر : ۲۵۱۲۵۹

بازار سرمایه+بورس نیوز

علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس نیوز با اشاره به وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: تبلیغات دولت در حمایت از بورس و اعتماد بیش از حد مردم و سرمایه‌گذاران به آن، باعث ایجاد مشکلات فراوانی شده که ترمیم برخی از این آسیب‌ها حتی تا سال‌ها طول کشیده و گریبان‌گیر مردم خواهد بود؛ در نتیجه با توجه به وضعیت پیش آمده اکثر سهامداران از شرایط گله داشته و ناراضی هستند.



نماینده مردم همدان در خانه ملت ادامه داد: در واقع دولت قبلی با دعوت مردم به بورس عامل اصلی مشکلات و درگیری‌های اقتصادی بوده که در حال حاضر نیز تاثیرات و نتایج آن همچنان در جامعه مشاهده می‌شود. امیدواریم دولت رئیسی با حمایت از بازار و سرمایه مردم و راهکار‌های مناسب اعتماد از بین رفته را برگرداند و وضعیت پیش آمده را بهبود بخشد.

شهبازی خاطرنشان کرد: زمانی که تصمیمات در حوزه به این مهمی بدون برنامه‌ریزی و تدبیر مناسب انجام می‌شود وجود مشکلات بزرگ در زندگی مردم و جامعه دور از انتظار نخواهد بود. در واقع وضعیت بورس نه تنها باعث ایجاد گرفتاری اقتصادی در کشور شده بلکه بسیاری از سرمایه‌گذاران بدلیل اتفاقات بازارسرمایه ضربه روحی و روانی خورده و مأیوس شدند. امیدواریم شرایط بورس به گونه‌ای تغییر یابد که بیشترین تاثیر مثبت را در زندگی مردم و سهامداران خرد را داشته باشد.

شهبازی+بورس نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت در زمینه جبران کسری بودجه و بازار سرمایه راهکار مفیدی ارائه نداده به همین دلیل شرایط بورس نسبت به گذشته بدتر شده و بصورت مستمر شاهد ریزش سهام هستیم. دولت رئیسی در زمان انتخابات شعار‌هایی در خصوص بهبود شرایط اقتصادی بخصوص سامان دادن وضعیت بورس و برگردان اعتماد مردم را مطرح کرد که ما امیدواریم اقدامات مورد نظر هر چه زودتر به کمک بازار سرمایه بیاید.

این نماینده مردم در دولت یازدهم ادامه داد: جلسات متعددی برای حل مشکلات اقتصادی برگزار شده اما؛  راهکار‌ها و سیاست‌هایی که در این جلسات ارائه شده‌اند خروجی مفید و مناسبی نداشته به همین دلیل همچنان شاهد ریزش بازار و به دنبال آن افزایش نارضایتی مردم هستیم. تمامی این عوامل موجب افزایش یأس و ناامیدی بین سهامداران شده است. همچنین دولت در حمایت از بورس با کمک گرفتن از حقوقی‌ها و شرکت‌های بزرگ قول‌های بسیاری در حوزه اقتصادی به مردم داد که هیچ کدام از برنامه‌های مطرح شده به سرانجام نرسیده است.

شهبازی با اشاره به اشتباهات مردم در فروش اموال خود برای سرمایه گذاری در بورس گفت: معمولا سرمایه گذاری در بورس به کسانی توصیه می‌شود که سرمایه مازاد داشته باشند نه کسانی که با فروش اموال شخصی خود وارد بورس شده و در کوتاه مدت به دنبال سودآوری در این حوزه باشند. متاسفانه با توجه به قیمت‌های بادکنکی که با تشویق دولت قبلی ایجاد شد بسیاری از مردم با فروش خانه و زندگی خود به سرمایه گذاری در بازار سرمایه ترغیب شدند و هم اکنون با خیل عظیمی از نارضایتی‌های سهامداران به دلیل ریزش قیمت بورس و از دست دادن سرمایه مواجه هستیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک
ساعت پنج و نیم عصر؛

یک "حکم لازم" ۱۴۰ همتی!

مدیر تحلیل شرکت صنعتی و معدنی امیر در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"حباب منفی" زیر سهم‌های بورسی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

«وزیر اقتصاد» محیط امن سرمایه‌گذاری بورسی کجاست!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
چی میگی عمو ؟
دزد اصلی خود دولته
هر ابلهی هم اینو میدونه