بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
رشد ۴۱ درصدی ارزش بازار این غول سرمایه‌گذاری ثبت شد؛

"نوری" و "پارس" با ارزش‌ترین‌های "فارس"

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری "فارس" در حوزه «خارج از بورس» اعلام شده که بیشترین سهم را در این بخش «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» به نام خود ثبت کرده است.
کد خبر : ۲۵۱۲۶۳

صنایع پتروشیمی فارس+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس "فارس" در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به آبان ماه سال جاری، مجموع سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش‌های «پذیرفته‌شده در بورس» و «خارج از بورس» را مبلغی بالغ‌بر ۲۶۰،۳۷۱ میلیارد ریال به ثبت رسانده که این مبلغ در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را در پی داشته است.

شرکت "فارس" در آبان ماه سال ۱۴۰۰ عمده‌ترین سرمایه‌گذاری را در حوزه «خارج از بورس» با مبلغ ۱۸۸،۹۹۲ میلیارد ریال به همراه داشته که بیشترین سهم را در این بخش «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» با ۹۶،۳۰۳ میلیارد ریال به نام خود ثبت کرده و جایگاه بعدی را نیز بخش «مواد و محصولات شیمیایی» با ۸۷،۸۴۲ میلیارد ریال از آن خودکرده، همچنین بخش سرمایه‌گذاری خارج از بورس نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش را مشاهده کرده است.

عملکرد ماهانه فارس در آبان+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: " فارس " مقدمات افزایش سرمایه را فراهم می کند


بر اساس این گزارش توسط گروه تحقیق بورس نیوز، "فارس" طی این دوره ماهانه و در بخش «پذیرفته‌شده در بورس» بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را مبلغی بالغ‌بر ۷۱،۳۷۹ میلیارد ریال گزارش کرده که ارزش بازار این سرمایه‌گذاری‌ها برابر با ۲،۳۱۸،۲۷۵ میلیارد ریال ثبت‌شده است.

بیشترین سرمایه‌گذاری در بورس متعلق به بخش «محصولات شیمیایی» با سرمایه‌گذاری ۵۶،۹۵۹ میلیارد ریالی بوده و در ادامه نیز شاهد رشد ۳۴ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش پذیرفته‌شده در بورس هستیم.

ارزش بازار سرمایه گذاری های بورسی فارس+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در آبان ماه میزان ارزش بازار خود را در بخش سرمایه‌گذاری‌های پذیرفته‌شده در بورس مبلغی بالغ‌بر ۲،۳۱۸،۲۷۵ میلیارد ریال به ثبت رسانده که در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد افزایش را تجربه کرده است.

بیشترین میزان ارزش بازار را محصولات شیمیایی با ۱،۸۱۵،۷۷۱ میلیارد ریال به نام خودکرده و در نمودار زیر میزان سرمایه‌گذاری در بخش «پذیرفته‌شده در بورس» آبان ماه سال ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنیم.

بیشترین ارزش بازار صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در آبان ماه ۱۴۰۰ مربوط به شرکت پتروشیمی نوری با ۷۳۶،۴۱۹ میلیارد ریال بوده و پتروشیمی پارس نیز در جایگاهی بعدی با ۶۰۵،۵۵۸ میلیارد ریال قرار دارد، شرکت در انتهای آبان ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۷۱،۳۷۹ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱,۱۶۳ درصدی همراه بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۲.۵ همت درآمد
کدام پتروشیمی بیشترین ارزش بازار "فارس" را از آن خود کرد؛

۲.۵ همت درآمد "فارس" از سود سهام

بیشترین سرمایه‌گذاری در واسطه‌گری‌های مالی و پولی خارج از بورس؛

سرمایه گذاری "فارس" ۶۶درصد رشد کرد

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان به سهامداران وعده داد؛

سودسازی "شگویا" از "نوری" کم و کسری ندارد

مدیر تولید هلدینگ خلیج فارس مطرح کرد:

داخلی سازی ۷۰ درصدی کاتالیست ،توریین و کمپرسور

ارسال نظر