بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
سطح حمایتی ۱/۲۸۶ نیازمند اقدام اساسی
هنوز سطح حمایتی محدوده ۱/۲۸۶ میلیون واحد از دست نرفته، اما اقدامات فوری و اساسی نیاز است که متولیان بازار از فرصت روز‌های پایانی هفته حداکثر بهره برداری را برای هماهنگی‌های لازم داشته باشند.
کد خبر : ۲۵۱۵۰۲

سطح حمایتی ۱/۲۸۶نیازمند اقدامات لازم

به گزارش بورس نیوز، هنوز سطح حمایتی محدوده ۱/۲۸۶ میلیون واحد از دست نرفته، اما اقدامات فوری و اساسی نیاز است که متولیان بازار و مسئولان از فرصت روز‌های پایانی هفته حداکثر بهره برداری را برای هماهنگی‌های لازم داشته باشند.

لازم است که متولیان بازار از فرصت روز‌های پایانی هفته حداکثر بهره برداری را برای هماهنگی‌های لازم انجام دهند.

شاخص کل بورس تهران روز گذشته ۳۷۱۰ هزار واحد دیگر کاهش یافت و به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز ۱.۰۷ درصد افت کرد.

در روز گذشته با تاثیر مثبت "فولاد"، "شپدیس"و "شبندر" میزان افت بازار کاهش یافت و نماد‌های "خودرو"، "وغدیر" و "خساپا" بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات بورس تهران در روز گذشته ۳ هزار میلیارد تومان بود و در فرابورس نیز ۷۱۰۰ هزار میلیارد تومان معامله انجام شد.

دلار به کانال ۳۰ هزار تومان بازگشت

قیمت دلار در روز گذشته در بازار آزاد بار دیگر به کانال ۳۰ هزار تومان بازگشت و در ۳۰ هزار و ۲۳۰ تومان معامله شد این در شرایطی است که معامله گران توجه خود را به اخبار منفی مذاکرات معطوف کرده‌اند. سکه نیز در واکنش به افزایش قیمت دلار به ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

انس طلا کاهش یافت

انس جهانی طلا در معاملات روز گذشته ۱۰ واحد کاهش یافت و به ۱۷۷۵ دلار در هر انس رسید. معامله گران در حال حاضر منتظرند تا تصمیمات بانکی مرکزی در این هفته مشخص شود. نرخ تورم ایالات متحده ۶.۸ درصد افزایش یافته است.

قیمت نفت هم نزولی بود

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته ۲.۰۶ درصد کاهش یافت و در ۷۲.۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد . تشدید محدودیت‌های اخیر کووید ۱۹ در سراسر اروپا، و نگرانی‌ها در مورد تأثیر اومیکرون بر چشم‌انداز تقاضای جهانی، بر احساسات معامله گران تاثیر گذاشته است.

از شرق تا غرب

شاخص سهام شانگ‌های چین در معاملات روز گذشته ۱۹.۵۵ واحد کاهش یافت و در سطح ۳۶۶۲ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص Nikkei ۲۲۵ در معاملات دیروز ۲۰۷ واحد کاهش یافت. سرمایه گذاران در میان ریسک اقتصادی از نوع اومیکرون و همچنین تلاش‌های بانکی مرکزی برای بازسازی تورم، محتاط هستند.

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده در معاملات روز گذشته با به وجود آمدن فضای ریسک گریزی و نگرانی‌های ناشی از افزایش موارد و فوتی گونه جدید کرونا کاهش یافتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر