بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
حتی تازه‌وارد‌ها نیز سِر شده‌اند
این روز‌ها سهامداران باید توجه داشته باشند که بورس مانند پای لنگی بوده که سنگ‌های زیادی پیش روی آن وجود دارد و مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سنگ نیز، بودجه ۱۴۰۱ است.
کد خبر : ۲۵۱۲۹۷

حتی تازه‌وارد‌ها نیز سر شده‌اند

به گزارش بورس‌نیوز، این روز‌ها سهامداران باید توجه داشته باشند که بورس مانند پای لنگی بوده که سنگ‌های زیادی پیش روی آن وجود دارد و مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سنگ نیز، بودجه ۱۴۰۱ است.

بورس دقیقا این روز‌ها با یک غوره سردیش می‌کنه با یک مویز گرمیش اما؛ این سردی‌ها بیشتر بر تن بازار نشسته و تحلیل‌های تکنیکال نشسته و همه بازار از بزرگ و کوچک تا پیر و تازه‌وارد نشسته‌اند تا این مسائل را برطرف شده ببینند.

سهامداران باید توجه داشته باشند که این روز‌ها زیر تابلوی بورس آنچنان جان ندارد و با منفی و مثبت‌های کوچک سر می‌کند؛ بورسی‌ها بدرستی در تله هیجان خود را قرار نمی‌دهند، زیرا بازی‌های شوم بیشتر سرمایه مردم را آب کرده و بسیاری از تازه وارد‌هایی که در این بازار مانده‌اند نیز پرتفوی خود را باز نمی‌کنند.

کماکان به سهامداران توصیه می‌شود که سهم‌های ازرشمند خود را به‌خصوص دلاری‌ها را در پرتفوی خود نگه‌دارید و به آسانی چوب حراج را به پرتفو‌ها نزنید، زیرا تمام سهم‌های ارزنده مستعد به صعود هستند و نباید روزی با تصمیم اشتباه افسوی آن را خورد!

پتروپالایشی‌ها و خودرویی‌ها این روز‌ها روی بورس توجه هستند اما؛ تک‌سهم‌هایی که برای خود آقایی می‌کنند نیز در این بازار کم نیستند.

ارزش معاملات بورس تهران ۲۸۰۰ میلیارد تومان بود و در فرابورس هم ۲۶۰۰ میلیارد تومان معامله انجام شد.

دلار آزادشده از عراق و یک آرامش نسبی

دلار در این روز‌ها با اخباری نظیر ورود حجم دلار‌های آزاد شده نظیر دلار‌های ایران در عراق کمای آرام گرفته و گویا وزارتخانه‌های دیگر هب کمک وزارت اقتصادو بانک مرکزی آمده‌اند، زیرا دست روی دست گذاشتن و عدم اتخاذ تصمیمی درست به‌جای افکار مسکنی و پوپولیستی کاملا در این برهه اقتصادی حس می‌شد؛ دلار به ۳۰ هزار و ۳۵۰ تومان کاهش پیدا کرده و طبق شنیده‌ها حتی این عدد امروز به کانال ۲۹ هزارتومانی نزدیک‌تر هم خواهد شد.

سکه نیز آرام گرفت

سکه بهار آزادی در بازار با کاهش ۱۵۰ هزارتومانی روبه‌رو شد و قیمت این سکه به ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده و سکه امامی نیز با ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان برای مشتریان رنج منفی زده است اما؛ از تابلوی صرافی‌ها باید به طلافروشی‌ها برویم و اینجا مشخص است که هر گرم طلا با یک میلیون و ۲۹۶ هزارتومان نشان داد که این بازار نیز با کاهش همراه شده است

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
لعنت بر .
مال باخته بورس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲