بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بازار در انتظار هماهنگی برای بازگشت اعتماد
همانطور که در پیش بینی روز چهارشنبه گفتیم مسئولان باید برای ایجاد حداکثر هماهنگی با نهاد‌های تاثیرگذار بازار برای برگشت اعتماد به بازار و عبور از شرایط کنونی استفاده کنند.
کد خبر : ۲۵۱۶۰۰

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، همانطور که در پیش بینی روز چهارشنبه گفتیم مسئولان باید از فرصت تعطیلی پایان هفته برای ایجاد حداکثر هماهنگی با نهاد‌های تاثیرگذار بازار برای برگشت اعتماد به بازار و عبور از شرایط کنونی استفاده کنند.

در هر صورت با سطح حمایتی ۱/۲۸۶ میلیون واحد پیش روی ما اگر اقدامی صورت نگیرد و این سطح از دست برود خوش بینانه امکان افت به سطوح ۱/۱۵۰ میلیون واحد و در بدترین حالت رسیدن به سطح ۱/۰۹۰ میلیون واحد وجود دارد.

دلار از ۳۰ هزار تومان گذشت

قیمت دلار در روز گذشته و در بازار آزاد افزایش یافت و به ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. این در حالی است که مذاکره کننده ارشد ایران بیان کرد که اگر طرف مقابل مواضع ما را بپذیرد، مذاکرات دور جدید می‌تواند آخرین دور گفتگو‌ها باشد و در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسم.

سکه نیز در ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

بازگشت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار

انس جهانی طلا در معاملات روز گذشته در بحبوحه تعدیل سیاست‌های بانک مرکزی جهانی، با رشد حدود ۶ دلاری به بالای ۱۸۰۰ دلار رسید.

قیمت نفت، اما کاهش یافت

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته با کاهش ۱.۵۷ درصدی به ۷۳.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد که افزایش موارد ابتلا به کووید باعث کاهش تقاضای جهانی نفت در زمانی می‌شود که عرضه به ویژه در ایالات متحده افزایش می‌یابد.

از شرق تا غرب

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز گذشته علی رغم کاهش نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری به کمتر از ۱.۴۲ درصد، ۰.۴۲ درصد افزایش یافت و به ۹۶.۳۵ رسید.

شاخص سهام نیکی ژاپن در معاملات روز گذشته ۵۲۰ واحد کاهش یافت و به ۲۸۵۴۶ هزار واحد رسید.

شاخص سهام شانگ‌های چین نیز ۴۲.۶۶ واحد کاهش یافت. داوجونز ۴۷۶ واحد کاهش یافت و به ۳۵۴۳۲ هزار واحد رسید. نزدک و S&P ۵۰۰ نیز بیش از ۳۰ واحد کاهشی بودند.

در معاملات روز گذشته قیمت رمزارز‌ها نیز کاهش یافتند، به طوری که بیت کوین با کاهش ۲.۶۵ درصدی بار دیگر به ۴۶ هزار دلار رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر