بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
واگرایی مثبت بین شاخص‌کل و RSI
شاخص‌کل با دعا و سلام و صلوات و البته به‌واسطه نماز بارانی که خوانده شد توانست مجددا به پله ۱,۳۰۰ میلیون واحدی را پس بگیرد.
کد خبر : ۲۵۱۶۸۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص‌کل با دعا و سلام و صلوات و البته به‌واسطه نماز بارانی که خوانده شد توانست مجددا به پله ۱,۳۰۰ میلیون واحدی را پس بگیرد.

پس از آنکه صدای استیضاح‌گویان در نزدیکی وزارت اقتصاد بلند شد، تمام بازار با زیرمجموعه‌های خود اقدامات هماهنگی را داشتند که شاخص‌کل بیش از ۱۲ هزار واحد صعود را رقم بزند تا باردیگر یک مُسکن به بازار تزریق شود اما؛ برای تثبیت و بهبود نسبی معاملات باید به‌مرور خود را به بالای سطوح ۱/۳۱۰ تا ۱/۳۲۰ میلیون واحد برساند.

ولی اگر از لحاظ تکنیکالی به شاخص نگاه کنیم، اوضاع به وضعیت گل‌وبلبل تغییر جهت نداده و هنوز کندل‌های صعودی که ساخته می‌شوند، شکننده هستند و باید از دستاورد صعود حمایت شود در غیراینصورت، التیام این مسکن هم از بین می‌رود.

در عین حال باید اخبار مثبت به بازار رسانده شود تا جریان ورود نقدینگی به بازار تقویت شود ضمن آنکه موریانه اوراق نیز باید دست از سر نقدینگی بازارسرمایه هم بردارد؛ بورسی‌ها به‌ظاهر در انتظار اخبار مثبت نشسته‌اند اما؛ در این یک ساله انواع اخبار مثبت به بازار روانه شده و این بورس بوده که حتی ککش هم نگزیده است پس به‌واسطه برخی کانالیون نباید به دنبال اخبار مثبتی مانند برجام، نرخ‌گذاری و ... گشت، ولی می‌توان به خبر‌هایی مبنی بر اینکه جیب دولت از اوراق پر شده دولت مستقیما به سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفته، کمی دلخوش کرد.

از سوی دیگر، بسیاری از اهالی بازار که به اخبار‌های اینچنینی دلخوش کرده‌اند نیز باید گفت که در ابتدا تفکر را تغییر دهید، ولی این نکته را هم بدانید، بد نیست که قرار است قیمت‌گذاری بخشی از خودرو‌های تولیدی خودروساران بزرگ به بورس‌کالا سپرده شود و این مهم قادر است روند حرکتی نماد‌های خودرویی که شروع شده را ادامه‌دار کند.

البته باید جزییات برنامه‌های ۱۰ گانه حمایت از بازار توسط وزیر اقتصاد را دنبال کرد و جدیت اجرایی شدن برنامه‌ها را نیز رصد نمود.

از نقطه نظر تکنیکی برگشت شاخص کل با یک واگرایی اولیه مثبت بین RSI و شاخص کل رقم خورده و مهمتر اینکه RSI از محدوده تقریبی ۲۷ واحد برگشته که تاییدی است بر پایان هیجان فروش که ناشی از ترس بی‌مورد در روز‌های اخیر بوده است. در روز‌های اخیر تاکید کرده ایم که فروش در سطوح قیمتی جاری به دو دلیل منطقی نیست. زیرا اولا سطوح قیمتی جاری کف قیمتی معتبر بسیاری از سهام است و ثانیا هر لحظه احتمال برگشت بازار وجود دارد.

دلار روی پله ۳۰ هزارتومان

در آخرین نرخ‌گذاری که انجام شد در بازار ارز، دلار دقیقا روی نرخ ۳۰ هزارتومان ایستاد و امروز در انتظار آن نشسته که آیا نرخ ارز تکانه‌های صعودی دیگری می‌خورد یا خیر؛ البته طی روز گذشته دلار در سطح ۲۹ هزار و ۸۷۰ تومان نیز معامله شده بود اما؛ ناگهان در بازار‌های غیرشفاف فتیله دلار بالاکشیده شد و شاید اخبار پنهانی از صعود دلار برای اهالی بازار آزاد آمده که دلار نیمایی به ۲۴۴۱۴ تومان صعود خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر