بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
بورس یا ارز دیجیتال؛ کدام یک مطمئن‌تر است؟
از زمانی که بورس شکل گرفت و شرکت‌های مختلف اقدام به فروش سهام خود در این بازار کردند، افراد زیادی جذب آن شدند و سود خوبی هم نصیبشان شد.
کد خبر : ۲۵۱۷۱۳

بورس یا ارز دیجیتال؛ کدام یک مطمئن‌تر است؟

به گزارش بورس نیوز، از زمانی که بورس شکل گرفت و شرکت‌های مختلف اقدام به فروش سهام خود در این بازار کردند، افراد زیادی جذب آن شدند و سود خوبی هم نصیبشان شد. اما بعد از اینکه ارز‌های دیجیتال رخ نمایاندند بسیاری از افراد بر سر دوراهی بورس یا ارز دیجیتال قرار گرفتند و نمی‌دانستند کدام مسیر را انتخاب کنند. هنوز هم افراد بسیاری هستند که نمی‌دانند کدام یک از این بازار‌های مالی برایشان به صرفه‌تر است و سرمایه خود را باید وارد کدام بخش کنند. در ادامه این مطلب مطالبی را بیان می‌کنیم که این انتخاب را برای شما ساده‌تر خواهند کرد.

مقایسه بورس و ارز دیجیتال از نظر میزان ریسک

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از ورود به هر بازار مالی باید در نظر داشته باشید میزان ریسک معاملات است؛ در دنیای اقتصاد ریسک به معنای از دست رفتن همه یا بخشی از سرمایه شما است و به همین دلیل توصیه می‌شود که با پول‌های اضافه خود در این بازار‌ها فعالیت کنید. در هر حال متخصصان معتقدند که ریسک خرید ارز دیجیتال بسیار بیشتر از سهام است و این موضوع ناشی از سرعت معاملات در این بازار است.

شما می‌توانید در تمام ساعات شبانه روز خرید و فروش انواع ارز‌های دیجیتال را انجام دهید و سود بسیار زیادی کسب کنید؛ در مقابل نیز ممکن است یک جرقه کوچک باعث سقوط شدید قیمت‌ها و از دست رفتن همه سرمایه تان شود. این در حالی است که در بازار بورس سود و زیان شما مشخص است و می‌توانید از قبل پیش بینی کنید که حداکثر چه مقدار سود می‌برید یا ضرر می‌کنید.

از نظر نقدشوندگی

فرقی نمی‌کند که شما قصد خرید بیت کوین را داشته باشید یا یک رمز ارز تازه با قیمتی برابر چند سنت؛ در هر دو صورت می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز هر مقداری که دوست دارید خرید کنید. این در حالی است که بورس ساعت کاری مشخصی دارد و تا زمانی که اتاق شیشه‌ای باز نشده نمی‌توانید خرید و فروش سهام را انجام دهید. همین موضوع باعث می‌شود که بازار‌های بورس دارای صف خرید و فروش باشند و زمان‌هایی پیدا بشود که خریداری برای سهام شما وجود نداشته باشد. در رمز ارز‌ها خبری از این موضوع نیست و همیشه می‌توانید داراییتان را برای فروش عرضه کنید و از وجود خریدار مطمئن باشید؛ به خصوص اگر در یک صرافی معتبر فعالیت کنید.

مقایسه بورس و ارز دیجیتال از منظر دو طرفه بودن

بعد از خرید سهام از بورس باید دعا کنید که تقاضا بالاتر برود تا قیمت دارایی شما نیز افزایش پیدا کند؛ این در حالی است که در بازار رمز ارز‌ها می‌توانید از کاهش قیمت نیز سود کنید. بعضی صرافی‌ها مانند بایننس به شما امکان پیش بینی قیمت ارز دیجیتال را می‌دهند و اگر حدستان درست بود (فارغ از اینکه قیمت رشد داشته یا افت کرده) به شما پاداش می‌دهند.

مسئله اینجا است که برای کسب سود از این طریق باید نظراتی کارشناسانه داشته باشید و از افراد متخصص کمک بخواهید. اگر نیاز به کمک داشتید سری به سایت اکس نوین بزنید و با کارشناسان آن تماس بگیرید. به کمک آن‌ها و نمودار‌های قیمت لحظه‌ای اکس نوین می‌توانید پیش بینی درستی داشته باشید و از رویدادی که در آینده رخ می‌دهد سود ببرید.

بورس یا ارز دیجیتال؛ کدام یک مطمئن‌تر است؟

بورس یا ارز دیجیتال از نظر نوسانات قیمت

سهام بورس نهایتا در بازه ۳ تا ۵ درصد نوسان می‌کند و به همین دلیل هم هست که سود و زیان تقریبا مشخصی دارد.

این در حالی است که در بازار رمز ارز‌ها هیچ محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد؛ مثلا وقتی برای خرید اتریوم از اکس نوین اقدام می‌کنید و در حال بررسی نمودار‌های قیمت آن هستید با یک بار رفرش صفحه شاهد تغییراتی در روند نمودار‌ها خواهید بود. نوسان قیمت در این بازار ثانیه‌ای و حتی صدم ثانیه‌ای رخ می‌دهد و میزان نوسانات به خصوص در ارز‌های گران قیمت مانند بیت کوین یا اتریوم ممکن است در حد چند هزار دلار باشد. در مقابل در بورس شرایط کمی با ثبات‌تر است و روند تغییرات قیمتی حداقل چند روزی طول می‌کشد.

مقایسه از نظر قانونی بودن

بورس یک بازار مالی کاملا قانونی است و بسیاری از شرکت‌های دولتی نیز در آن حضور دارند. در کتاب قانون کشور نیز بند‌های زیادی درباره نحوه عرضه سهام یا معامله در آن تعریف شده است. این در حالی است که در کشور ما هنوز قانون درست و حسابی در خصوص معاملات رمز ارز‌ها یا حتی تخلفات آن وجود ندارد و همین موضوع ممکن است باعث ترس بسیاری از افراد شود.

برای معاملات ارز دیجیتال پیدا کنید دیگر نیازی نیست نگران این موضوع باشید. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات صرافی آنلاین اکس نوین است؛ این صرافی داخلی در چهارچوب قوانین کشور امکان فعالیت در بازار‌های بین المللی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید بدون دغدغه از بابت افتادن در دام کلاهبرداران یا از دست دادن سرمایه خرید و فروش بیش از ۴۰ نوع ارز دیجیتال را انجام دهید.

مقایسه از نظر محدودیت‌ها

اگر سنتان هنوز به ۱۸ سال نرسیده نمی‌توانید وارد بورس شوید و خرید و فروش سهام را انجام دهید. اما برای ورود به بازار ارز‌های دیجیتال محدودیتی از نظر سنی وجود ندارد و تنها باید مراحل ثبت نام و احراز هویت را تکمیل کنید. از طرف دیگر در بازار بورس شما نمی‌توانید سهام شرکت‌های خارجی را بخرید و به دلار بفروشید. اما در ارز‌های دیجیتال محدودیت‌های جغرافیایی وجود ندارد و می‌توانید معاملات خود را با تریدر‌ها در سراسر جهان انجام دهید. پیشنهاد میکنیم که در هر سن و سالی که هستید برای شروع فعالیت خود به سراغ یک صرافی داخلی مطمئن مانند اکس نوین بروید تا با راهنمایی مشاوران و کارشناسان چم و خم کار را یاد بگیرید و سپس قدم‌های بزرگتر بردارید.

مقایسه از نظر سود‌های ثابت

برخی از شرکت‌هایی که در بازار بورس هستند به صورت سالیانه مقدار مشخصی سود به سهامداران خود پرداخت می‌کنند؛ این سود‌ها ناشی از موفقیت آن‌ها در سرمایه گذاری‌های سال جاری است و سهامداران نیز در آن شریک هستند. این در حالی است که در بازار رمز ارز‌ها چنین تعریفی وجود ندارد و درآمد معامله گران از نوسانات قیمت، دو طرفه بودن یا پاداش استخراج است. در واقع در این دنیا توسعه دهندگان انواع ارز‌های دیجیتال هیچ مبلغی به عنوان سود سهام به حساب افرادی که اکنون ارز‌های آن‌ها را نگهداری می‌کنند نمی‌پردازند.

بالاخره بورس یا ارز دیجیتال؟

در پایان باید بگوییم که موفقیت در هر بازار نیازمند دانش و تجربه است؛ فردی که در بورس موفق است تا زمانی که تخصص کافی نداشته باشد نمی‌تواند در بازار ارز‌های دیجیتال موفق شود. به همین دلیل هر بازار مالی برای کسی بهتر است که دانش آن را داشته باشد. اگر دوست دارید در دنیای دارایی‌های دیجیتال به یک حرفه‌ای تبدیل شوید و سود‌های دلاری ببرید، حتما سری به مجموعه اکس نوین بزنید و از معامله در بستری امن و سریع لذت ببرید. ضمنا می‌توانید دوستانتان را نیز به اکس نوین دعوت کنید و پاداش بگیرید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر