بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان شد؛

سطح ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را انتخاب کنید

سطح ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را انتخاب کنید
مدیر عامل شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد گفت: کسانی که در این طرح سرمایه گذاری می‌کنند باید ریسک سرمایه گذاری را بپذیرند. هرچند خودشان انتخاب می‌کنند که چه سطحی از ریسک بپذیرند.
کد خبر : ۲۵۱۷۲۸

اتحادپور+بورس نیوز

احمد اتحادپور مدیر عامل شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص همکاری سبدگردان هدف و شرکت آسان پرداخت پرسین (آپ) اظهار کرد: برای ارائه طرح آرمان اقتصاد و آپ که بتوانیم خدمات مدیریت دارایی را به صورت غیرمستقیم به کل ایران ارائه دهیم اینجا هستیم.



وی افزود: اپلیکیشن آپ با ۳۰ میلیون یوزری که دارد در بخش توسعه بازار می‌تواند کمک کننده باشد. ما هم تلاش مان این است که بتوانیم طرح مان را با کمک آپ ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد ادامه داد: یکی از دلایل اصلی این بود که ما می‌توانیم همه این خدمات را به کل ایران ارائه دهیم. اپلیکیشن آپ با تعداد یورز‌ها و اینکه دربخش سرمایه گذاری جزو رتبه یک است می‌تواند به ما کمک کند که خدمات مان را به سرمایه گذاران بفروشیم و سرمایه گذاران نیز با استفاده از این خدمات در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند.

اتحادپور خاطرنشان کرد: کسانی که در این طرح سرمایه گذاری می‌کنند باید ریسک سرمایه گذاری را بپذیرند. هرچند خودشان انتخاب می‌کنند که چه سطحی از ریسک بپذیرند اما؛ باید این را در نظر داشته باشند که اگر بازار سرمایه نزولی باشد احتمالا بازدهی سبد‌ها نزولی و اگر بازار سرمایه صعودی باشد قطعا عملکرد سبد‌ها هم صعودی خواهد بود. هرچند تیم متخصص آرمان اقتصاد تلاش می‌کند که قطعا در بازار‌های خوب بازدهی بهتر از بازار سرمایه داشته باشد و در بازار‌های بد اصل منابع را تضمین‌شده‌تر و با ریسک کمتر کار کند.

وی در خصوص طرح اتحاد بورس و بیمه توضیح داد: مدتی است که از طرح اتحاد بورس و بیمه رونمایی کردیم. ما در این طرح برای سرمایه گذاران که در بازار سرمایه گذاری می‌کنند، بیمه نامه صادر می‌شود و اصل پولشان را تضمین می‌کند. با رایزنی با سازمان بورس وقتی افراد سرمایه گذاری کنند اصل پول و مبلغی از آن را شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند و شرکت‌های بیمه ۶۰ درصد از مبالغ را به سبدگردانی بر می‌گرداند و سبدگردانی نیز آن را در بازار سرمایه سرمایه گذاری می‌کند و امیدواریم که بازدهی خوبی برای شرکت‌های بیمه‌ای و بیمه نامه‌ها ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد ادامه داد: باتوجه به متغیر‌هایی که در بازار سرمایه داریم، نرخ تورم تقریبا بالا، نرخ دلار و نرخ‌های جهانی در شرایط خوبی هستند. البته باید بازار شرایط نقدینگی بهتر از این داشت، اما باتوجه به اینکه هر روز از بازار سرمایه خروج نقدینگی داریم و اعتماد به بازار کم شده تصورمان بر این است که بازار در قیمت‌های خوبی بوده اما؛ عدم اعتماد افراد برای بازدهی مثبت بازار کار را کمی سخت می‌کند. امیدواریم با توجه به شرایط بنیادی سهام‌ها بازار رشد کند.

اتحادپور گفت: سهامداران هم می‌توانند سبدگردانی را انتخاب کنند و هم صندوق‌های سرمایه گذاری را. اگر برایشان مهم است که مثل همه سرمایه آن‌ها در یک جا سرمایه گذاری نشود می‌توانند از خدمات سبدگردانی استفاده کنند، اما اگر هدف شان این است که همه مبالغ در یک جا سرمایه گذاری شود می‌توانند از صندوق سرمایه گذاری استفاده کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاه غلط سیاست گذاران به صنایع سودآور
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

نگاه غلط سیاست گذاران به صنایع سودآور

آب در لانه مورچه های قرمز
ساعت پنج و نیم عصر؛

آب در لانه مورچه های قرمز

تحلیلگر و سبد گردان شرکت سبدگردان آگاه تاکید کرد؛

"صندوق طلا" کلاس دارایی متفاوت

ترمیم اعتماد با افزایش قدرت صندوق تثبیت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ترمیم اعتماد با افزایش قدرت صندوق تثبیت

ارسال نظر