بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
جنگ سخت زیر تابلوی بورس؛ عرضه یا تقاضا کدام برنده‌ است
بررسی اندیکاتور‌ها و شاخص کل نشان می‌دهد که با احتمال بسیار زیاد طی معاملات روز جاری و روز‌های آتی ضمن تقابل سنگین عرضه و تقاضا، معامله حجم بالایی از سهام مورد توجه بازار را شاهد باشیم که تکلیف رسیدن شاخص کل تا ۱/۴۰۰ میلیون واحد را روشن خواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۲۰۹۲

جنگ سخت زیر تابلوی بورس؛ عرضه یا تقاضا کدام برنده‌ است

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل در معاملات روز گذشته ۱۵۱۷ هزار واحد کاهش یافت و به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن کاهش بیشتری داشت و افت ۰.۴۵ درصدی را به ثبت رساند.

بررسی اندیکاتور‌ها و شاخص‌کل حاکی از آن بوده که به احتمال فراوان طی معاملات روز جاری و حتی روز‌های آتی، شاهد تقابل سخت، نفس‌گیر و سنگین میان عرضه و تقاضا باشیم و باید حجم معاملات را به دقت بررسی کرد؛ تکلیف رسیدن شاخص کل تا ۱/۴۰۰ میلیون واحد یا حتی وعده‌های جدید پس از این نوع درگیری‌ها مشخص خواهد شد.

این موضوع با لیدر شدن مجدد سهام پالایشی و به‌ویژه "شبندر" رخ خواهد داد و البته گروه‌های پتروشیمی، فلزات اساسی و فلزی که از بهترین سهام بنیادین، DPS محور و صادراتی هستند نیز می‌توانند بازار را همراهی کنند.

ارزش معاملات بورس ۳۶۰۰ میلیارد تومان بود و در فرابورس هم ۴۶۰۰ میلیارد تومان معامله انجام شد. نماد‌های "فارس"، "شبندر" و "اخابر " بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

افزایش اندک قیمت دلار

قیمت دلار روز گذشته با مقداری افزایش در ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و این در حالی است که در آخرین ساعات شب گذشته بخاطر نبود پول خرد در جیب دلالان، نرخ دلار فیکس ۳۰ هزارتومان شد تا ببینیم امروز خدا چه می‌خواهد!!!

بسیاری از فعالان دلاری در کانال‌های دلالی خود باردیگر آغاز مذاکرات وین را به‌عنوان چاشنی نرخ ارز دانستند و فتیله این نرخ را با این وجه بالا و پایین می‌کشند.

سکه و اسکی بر قیمت دلار

سکه بهار آزادی در معاملات روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان رسید و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۳ میلیون و ۵۰ هزارتومان برای خریداران نرخ گذاری شد.

لازم به ذکر است که در تابلوی طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۹۸ هزارتومان و هر مثقال طلا نیز به ۵ میلیون و ۶۲۴ هزارتومان رسید.

باز هم افت قیمت رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها کاهش یافتند، بیت کوین با کاهش ۱.۳ درصدی در ۵۰ هزار دلار در حال معامله است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر