بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
وام تسعیر بانکی به شاخص‌کل
بروز رسانی شاخص کل در بازه روزانه از نمای نزدیک بخوبی نشان میدهد زمینه برای برگشت آرامش و اعتماد از محدوده کف معتبر ۱/۲۸۶ میلیون واحد فراهم است.
کد خبر : ۲۵۱۷۹۸

زمینه برای برگشت آرامش بازار فراهم است

به گزارش بورس نیوز، یکی از مهم‌ترین بندهای ۱۰ گانه پیشنهادی مورد تصویب ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بازار، جراحی اقتصادی در بخش قیمت‌گذاری دستوری است چراکه اگر این نوع قیمت‌گذاری که بیشتر دلال‌محور بوده تا آنکه به‌نفع بنگاه‌های تولیدی تمام شود، می‌تواند سرآغاز نقطه‌ای صعودی برای بنگاه‌های تولیدی و سپس بورسی‌ها باشد.

شاید فاکتورهایی که دیروز درخصوص خودرو و بورس‌کالا اعلام شد، کورسوی امیدی را در اینباره روشن کرد که اینکه عزم دولت برای اصلاح سیستم قیمت‌گذاری دستوری از همین بخش شروع می‌شود کمااینکه دولت فعلی پیش از استقرار، قولش را داده و سپس آنکه بیشترین رانت و سود بادآورده برای طبقه دلال و واسطه و در مقابل بیشترین ظلم به تولیدکننده ، سهامدار و مصرف‌کننده نیز در همین گروه متمرکز است.

بنابراین اصلاح فوری قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند گربه سیاه بازارهای تولیدی و قیمت‌گذاری را دم حجله بکشد!

سهامداران عزیز توجه داشته باشید که یکی از مسکن‌های ۱۰ گانه، نرخ تسعیر نماد‌های بانکی به ماخذ ۹۰ درصد نرخ سامانه نیما و حمایت‌های نسبتا موثر از نماد‌های مورد توجه بازار رقم خورد تا بازارسرمایه رشد حدود ۱۰ هزار واحدی شاخص‌کل و برگشت مجدد به بالای ۱/۳۰۰ میلیون واحدی را تجربه کند.

همانطور که در پیش‌بینی روز گذشته نیز به اطلاع رسانده شد، دستاورد‌های ناشی از حمایت اولیه در روز شنبه بایستی فعلا محافظت شود و ضروری است چند روزی حمایت‌ها ادامه یابد تا زمینه برای دستیابی به سطوح بالای ۱/۳۱۰ و سپس ۱/۳۲۰ میلیون واحد فراهم شود.

بروزرسانی شاخص‌کل در بازه روزانه از نمای نزدیک بخوبی نشان می‌دهد زمینه برای برگشت آرامش و اعتماد از محدوده کف معتبر ۱/۲۸۶ میلیون واحد فراهم است.

یک رکب به خریداران پشیمان دلار

شاید برای شما جالب باشد درحالی که از ساعت ۸ شب به بعد دلار با نرخ ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان از فروشندگان خریداری می‌شد و در انتظار آن نشسته بودیم که امروز دلار روند نزولی را آغاز کند اما؛ همین خریداران دلار را با نرخ ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروختند و از این گپ درآمدی بهترین بهره را بردند و البته خواهند برد.

نرخ یورو نیز به ۳۴ هزار و ۷۵ تومان رسیده و خریداران این ارز نیز روند نوسانی تعجب‌برانگیزی را تجربه می‌کنند و گویا بازار ارز در آینده‌ای نزدیک دستخوش تغییراتی خواهد شد.

کاهش دوست‌داشتنی نرخ سکه

بازار سکه نیز کاهشی شد و هر سکه بهار آزادی با ۳۲۰ هزارتومان کاهش به ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان رسید و هر سکه امامی نیز کاهش ۶۰ هزارتومانی را به خود دید و ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزارتومان برای خریداران معامله شد.

در بازار طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا با نرخ یک میلیون و ۲۸۵ هزارتومان روی تابلو نرخ‌گذاری شده بود و البته هر مثقال طلا به ۵ میلیون و ۵۶۸ هزارتومان رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر