بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
سیمان دشتستان در مسیر رکوردشکنی
شرکت صنایع سیمان دشتستان در سه‌ماهه نخست سال مالی جاری موفق به ثبت رکورد‌های بسیاری در حوزه‌های تولید، صادرات و سودآوری شده است.
کد خبر : ۲۵۲۸۰۷

سیمان دشتستان +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شرکت صنایع سیمان دشتستان در سه‌ماهه نخست سال مالی جاری موفق به ثبت رکورد‌های بسیاری در حوزه‌های تولید، صادرات و سودآوری شده است.



سیمان دشتستان با تولید ۹۴۲۰۰ تن کلینکر در بازه یک‌ماهه بالاترین رکورد تولید خود در یک سال گذشته را به ثبت رسانده است. همچنین رکورد فروش سیمان را در طی مدت یک ماه، با فروش بیش از ۹۳ هزار تن جابجا کرد.

با ثبت بیشترین میزان تولید و فروش، سیمان دشتستان در سودآوری نیز با ۲۷ میلیارد تومان سود در یک ماه، بالاترین میزان سود ماهیانه تاریخ شرکت را به ثبت رسانده است. در سه‌ماهه اول سال مالی نیز این شرکت با ثبت سود ۴۷۳ میلیارد ریالی بیشترین مقدار سود را کسب کرده که این عدد در سه ماه نخست سال مالی گذشته ۴۳ میلیارد ریال بوده و افزایش ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

در زمینه صادرات نیز سیمان دشتستان موفقیت‌های چشمگیری داشته است. افزایش نسبت صادرات به تولید از ۱۸ درصد در مدت مشابه سال قبل به ۶۲ درصد در سه‌ماهه اول سال مالی رسیده است. جایگزینی صادرات کلینکر با سیمان با ارزش‌افزوده بالاتر و در نتیجه سود و ارزآوری بیشتر برای شرکت، از دیگر نکات قابل‌توجه در عملکرد صادراتی سیمان دشتستان است.

بارگیری روزانه بیش از ۵۰۰۰ تن سیمان فله روی کشتی برای اولین بار در تاریخ شرکت و نیز بارگیری سیمان فله روی کشتی به تناژ ۲۷۰۰۰ تن برای اولین بار در استان بوشهر، نشان از اهتمام جدی و توان بالای این شرکت در صادرات است.

به نظر می‌رسد سیمان دشتستان در مسیر تحول و شکوفایی با قدرت در حال حرکت است و باید منتظر دستاورد‌های بیشتری از آن باشیم.

شرکت سیمان دشتستان، یکی از شرکت‌های مجموعه هلدینگ سیمان غدیر است که ۱۰ درصد تولید و ۱۷.۵ درصد صادرات سیمان کشور را در اختیار دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود ۱۲۰۰ ریالی مجمع
شرکت سیمان دشتستان اعلام کرد؛

سود ۱۲۰۰ ریالی مجمع "سدشت" در جیب سهامداران

سیمان دشتستان در مسیر تحول
در آستانه مجمع عمومی سالیانه سیمان دشتستان بیان شد؛

سیمان دشتستان در مسیر تحول

سهامداران
با اعلام شرکت صنایع سیمان دشتستان؛

سهامداران "سدشت" با هم دیدار می کنند

ارسال نظر