بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
سهم‌های بنیادی و پتروشیمی برای سرمایه‌گذاران خرد
زمانی گفته می شد با افزایش نرخ دلار، قیمت بورس نیز بالا می‌رود در حالی که دلار به ۳۰ هزار تومان رسید؛ اما تغییری در بورس ایجاد نشد.
کد خبر : ۲۵۳۳۳۶

بازار سرمایه+بورس نیوز

فرشاد به آبادی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، مطرح کرد: در شرایط فعلی کاهش نرخ بهره بین بانکی تأثیری در برگشت نقدینگی به بازار ندارد، در واقع با توجه به بی‌اعتمادی که در این حوزه ایجاد شده، نمی‌توان از تأثیر قطعی آن صحبت کرد.

وی ادامه داد: زمانی گفته می‌شد با افزایش نرخ دلار، قیمت بورس نیز بالا می‌رود در حالی که دلار به ۳۰ هزار تومان رسید؛ تغییری در بورس ایجاد نشد و همچنین هر آنچه که از فرمان‌های بورسی بودجه صادر می‌شود برای ۱۴۰۱ بوده و در سال ۱۴۰۰ اتفاق خاصی برای بازار نمی‌افتد.



وی افزود: بورس دچار یک بیماری سردرگمی شده به طوری که هیچ کدام از اخبار بنیادی مانند نرخ بهره، دلار، گزارش خوب شرکت‌ها و ... تغییری در روند آن ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین دولت باید برگشت اعتماد سرمایه‌گذاران را در دستور کار خود قرار دهد که از راه‌های آن می‌توان به جلوگیری از انتشار اوراق و عرضه‌های شرکت‌های دولتی اشاره کرد.

کارشناس بازار با اشاره به بهترین مکان سرمایه‌گذاری تصریح کرد: مردم برای سرمایه‌گذاری باید به میزان سرمایه‌گذاری و ریسک‌پذیری توجه کنند و در دو سال گذشته تفکر اشتباهی در فرهنگ بازار جا افتاده که سرمایه‌گذاری در بورس به صورت کوتاه مدت بوده، در حالی که در این حوزه باید نگاه بلند مدت داشت.

به‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاران خرد سهم‌های بنیادی و پتروشیمی مناسب است، چراکه قرار شده نرخ گاز همانند سابق بماند؛ این اتفاق، در سودسازی شرکت‌های پتروشیمی و حوزه نفتی تأثیر بسیار مثبتی گذاشته و منجر به رشد قیمت سهم و گزارش خوب شرکت‌ها می‌شود. از گزینه‌های خوب دیگر سرمایه گذاری، صندوق‌های درآمد ثابت، مختلط و بورسی هستند؛ این راهکار‌ها به مردم کمک می‌کند روش‌های بهتری را برای ورود به بازار سرمایه در پیش بگیرند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر