بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
«قُلک اوراق بهادار»
شاید تعجب برانگیز باشد که هنگامی مسئولان با مصاحبه‌های پیاپی ابراز می‌کردند که بورس مکانی برای سرمایه‌گذاری و رشد سرمایه مردمی است و ما به چشم قلک به این بازار نگاه نمی‌کنیم اما؛ باید گفت «قلک اوراق بهادار» نه بورس اوراق ...
کد خبر : ۲۵۳۶۳۶

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، "اعتماد" دُر گران‌بهایی که به هیچ دولتی ندهند! نه دولت کلیدساز و نه دولت محرومان بلکه در مجلس انقلابی نیز خبری از کندل‌سازی اعتماد سرمایه‌گذاری نیست و شاید بعید باشد که برخی افراد مسئول، شرایط روز بورس را درک کنند چراکه تمرکز آنها، تنها بر کسری بودجه است.

اوضاع تامین‌مالی شرکت‌ها اوضاع مناسبی نبوده و دست دولت‌ها در جیب شرکت‌هایی است که عمده سهام آن‌ها برای دولت است و هر زمانی که اهالی پاستور بخواهند، از حیاط خلوت خود نقدینگی برداشت می‌کنند یا چاشنی شرکت‌ها را تغییر می‌دهند تا لذیذتر باشند؛ برای مثال، افزایش بی‌منطق گاز، برق و انواع مالیات‌ها و عوارض صادراتی به اوج رسیده و این تنها به نفع دولتی‌هایی است که در کمال ناآگاهی نمایندگان مجلس، سیگنال گرانی و بی‌ارزشی شرکت‌ها را مخابره می‌کنند!

شاید تعجب برانگیز باشد که هنگامی مسئولان با مصاحبه‌های پیاپی ابراز می‌کردند که بورس مکانی برای سرمایه‌گذاری و رشد سرمایه مردمی است و ما به چشم قلک به این بازار نگاه نمی‌کنیم اما؛ باید گفت «قلک اوراق بهادار» نه بورس اوراق ...

سهامداران عزیز حال به سراغ شاخص‌کل برویم که در محدوده‌ای قرار گرفته که باید نفسی تازه کند؛ شاخص کل با رسیدن به محدوده ۱/۲۴۳/۰۰۰ واحد نیز نتوانست ولو موقت حال بهتری بیابد و حالا کف کانال نزول ۶ ماهه در محدوده ۱/۲۱۸/۰۰۰ واحد در پیش روی ما قرار دارد!

 دلار گران تر شد

دلار هر روز گران‌تر از دیروز پیش می‌رود و خریداران باید ۸۰ تومان دیگر روی قیمت دیروز بگذارند تا بتوانند یک دلار خریداری کنند؛ نرخ دلار به ۲۸ هزار و ۱۷۰ تومان رسیده و باید دید که خبر نهان پیر‌های بازار دلار چیست که این‌روز‌ها دلار فاز صعودی را به خود گرفته و خبری از علت و معلول آن نیست! باید اضافه کنیم که هر یورو نیز به ۳۱ هزار و ۸۶۰ تومان رسید.

سکه نیز فاز صعودی خود را تکرار کرد یعنی ۱۵۰ تومان دیگر!

بازار سکه نیز برای اهالی و دارندگان سکه، سکه است؛ یعنی ۱۵۰ هزارتومان دیگر سود در یک روز به نفع اهالی بازار سکه رقم خورد و نرخ آن به ۱۲ میلیون ۳۰۰ هزارتومان رسید.

هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان در جایگاه روز گذشته خود باقی ماند تا بدون نوسان باقی بماند.

هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها نیز به نرخ یک میلیون و ۲۴۲ هزارتومان رسید و مسیر صعودی طلا برای خریداران این کالای زرد نیز هموار شده و ریزش نگران‌کننده‌ای که سرمایه‌گذاران طلا تجربه کرده بودند، در حال برطرف شدن است.

از غرب تا شرق

به سراغ وال‌استریت و شاخص‌های معروف آن برویم که اغلب سلبریتی‌های این بازار سبزپوش بودند؛ داوجونز با رشد ۹۹ درصدی، S&P با رشد ۱۲ درصدی و البته نزدک که با ۰,۵۹ درصد منفی کار خود را پایان داد و شاخص‌های شرقی مانند Nikkei ژاپن با حد ۵۵۶ واحد منفی و شاخص شانگ‌های نیز با ۳۹ واحد سرخی به کار خود پایان داد.

نفت و یک نوسان منفی ریز

قیمت نفت به ۸۵.۸۳ دلار رسیده و کمی بیش از ۲ درصد روند منفی را به خود گرفت البته انتظار اهالی بازار نفت بدین گونه است که با تشدید تنش‌های روسیه و اوکراین، قیمت نفت یک انفجار صعودی را تجربه کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر