بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

سیاست‌های پولی در خدمت اوراق بانکی

سیاست‌های پولی در خدمت اوراق بانکی
نرخ بهره بین بانکی در سال گذشته در حدود ۱۷.۵ درصد بوده که امسال این نرخ به بالای ۲۰ درصد راه پیدا کرده و منجر به تشدید روند نزولی بازار سرمایه شده است.
کد خبر : ۲۵۳۶۷۱

اوراق بانکی در اولویت دولت

سید علی طباطبایی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال در حال تمام شدن است، سهامداران تمایلی به خرید سهم ندارند. همچنین به نظر می‌رسد نقدینگی در جریان بازار به سمت حقوقی‌های خصوصی نبوده و به همین دلیل سهامداران حقوقی، عرضه بیشتری نسبت به تقاضا دارند.

وی در خصوص نرخ بهره مطرح کرد: برای جذاب شدن نرخ بهره بین بانکی و تعادل در روند بازار سرمایه، باید نرخ بهره به وضعیت خود در خرداد ۹۹ برگردد. همچنین در حال حاضر سیاست‌های پولی دولت به گونه‌ای بوده که اوراق بانکی را در اولویت قرار داده، بنابراین کاهش نرخ بهره در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: چهره "پوکر فیس" بورس مقابل شفافیت دولتی ...


کارشناس بازار سرمایه اذعان کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای نیست که به خبر‌های مثبت و یا منفی واکنش نشان دهد. وقتی بازار روند نزولی به خود می‌گیرد، زمان اهمیت بیشتری از اخبار و قیمت‌ها دارد و هر چه زمان جلوتر برود، اهمیت اخبار و واکنش به آن‌ها کاهش می‌یابد. در این صورت نیاز به نقدشوندگی افزایش یافته که این نیاز اقشار مختلف سهامداران را در بر می‌گیرد.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین خبر‌های بودجه ای، گزارش شرکت‌ها و... هیچ کدام مردم را ترغیب به سرمایه گذاری نمی‌کند؛ اما خبر‌های عجیب و غریبی مانند برجام در صورت توافق می‌تواند اثر مثبت داشته باشد و در این صورت با ورود نقدینگی، وضعیت بازار تا حدی بهبود می‌یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر