بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
دولت در مذاکرات به دنبال رشد فروش نفت ایران، آزادسازی منابع و داد و ستد امتیازات بوده و به دنبال تغییر روابط خود با دنیا نیست.
کد خبر : ۲۵۳۶۷۹

ارز+بورس نیوز

میثم رادپور کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت نرخ ارز بیان کرد: با توجه به شرایط نرخ‌ تورم روز به روز در حال افزایش بوده و می‌توان گفت بازار ارز در غیاب خبر‌های امیدوار کننده روند رو‌به‌رشد خود را ادامه خواهد داد همچنین با نادیده گرفتن خبر مثبت از مذاکرات، می‌توان انتظار افزایش قیمت ارز با یک شیب نه چندان ملایم را داشت و این شیب مربوط به همان نرخ تورم بوده که در حال حاضر به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

رادپور در اشاره به تأثیر مذاکرات در نرخ ارز مطرح کرد: بنابراین اگر سناریو مذاکرات را ناکام فرض کنیم، نرخ ارز به رشد خود ادامه داده و تفاوت آن با دوره‌های قبل این است که در گذشته دوره‌های تثبیت نرخ ارز به لحاظ زمانی و طول مدت قابل اعتماد بود که در حال حاضر این ویژگی نیز از بین رفته است.


بیشتر بخوانید: اختلاف نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد؛ برد یا باخت


وی در ادامه افزود: در صورتی که توافقات به نتیجه برسد، در فروش و صادرات نفتی تأثیر می‌گذارد؛ اما نمی‌توان به طور کامل و با دقت نتیجه گیری کرد، چرا که نتیجه نهایی مذاکرات هنوز مشخص نیست.

کارشناس بازارهای مالی اظهار کرد: البته دولت در مذاکرات به دنبال رشد فروش نفت ایران، آزادسازی منابع و داد و ستد امتیازات بوده و به دنبال تغییر روابط خود با دنیا نیست؛ در واقع به نظر می‌رسد دولت دیدگاه بلندمدتی در این زمینه ندارد. در نهایت این اتفاق می‌تواند جلوی رشد ارز را در کوتاه مدت و حداکثر میان مدت بگیرد و نمی‌توان انتظار دیگری از آن داشت.

رادپور در پایان خاطرنشان کرد: در صورت توافق نیز نمی‌توان انتظار ریزش در بازار ارز را داشت چرا که مذاکرات می‌تواند نتایج مختلفی داشته باشد و حتی اگر ریزشی در این حوزه صورت بگیرد، نباید جدی گرفت؛ بنابراین ساختار اقتصادی که در کشور نهادینه شده، منجر به تورم بالایی شده و نباید انتظار کاهش نرخ ارز بعد از تورم را داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نرخ بهره زیر ۱۸درصد، رویایی دست نیافتنی
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

نرخ بهره زیر ۱۸درصد، رویایی دست نیافتنی

افزایش عوارض گمرکی با حذف ارز دولتی
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

افزایش عوارض گمرکی با حذف ارز دولتی

اولویت‌بندی اشتباه دولت، دست‌انداز
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تحلیلگر امید در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اولویت‌بندی اشتباه دولت، دست‌انداز "بورس"

ارسال نظر