بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
اپیدمی
با توجه به اینکه سایه ترس بر معاملات بورس حاکم است، تمامی سهامداران میل به فروش و خارج شدن از بازار را دارند؛ و تا زمانی‌که اقدامات موثری در بازار صورت نگیرد، روند رکودی بورس پایدار خواهد بود.
کد خبر : ۲۵۳۷۰۵

وضعیت نابسامان شاخص

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران در معاملات دیروز با افت ۲۶۷۸۰ هزار واحدی در سطح یک میلیون ۲۰۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز ۲.۱۳ درصد کاهش یافت.

با توجه به اینکه سایه ترس بر معاملات بورس حاکم است، تمامی سهامداران میل به فروش و خارج شدن از بازار را دارند؛ و تا زمانی‌که اقدامات موثری در بازار صورت نگیرد، روند رکودی بورس پایدار خواهد بود.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه در روز گذشته ۵.۵۶ هزار میلیارد تومان بود که ارزش معاملات خرد به ۳.۷ هزار میلیارد تومان رسید.

قیمت دلار نوسان داشت

دلار در روزگذشته در معاملات بازار آزاد نوسانات محدودی داشت و در سطح ۲۸ هزار و ۱۰۰تومان به معاملات خود پایان داد. این در حالی است که با انتشار برخی اخبار مثبت از سوی مذاکره‌کنندگان در وین، همچون آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا بازار امروز واکنش چندانی از خود نشان نداد.

اونس طلا در حال افزایش

اونس جهانی در معاملات روز گذشته نیز افزایش یافت به طوری که نزدیک به بالاترین سطح ۲ ماهه خود ۱۸۴۶ قرار گرفت.

نقت برنت از 86 دلار گذشت

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته ۰.۸۵ درصد افزایش یافت و در ۸۶.۹۳ دلار در هر بشکه در حال معامله است. انتظارات برای ادامه بهبود قوی تقاضای نفت خام در سال جاری همچنان بالا است، با توجه به اینکه گسترش بین المللی Omicron در حال حاضر کاهش یافته و به عنوان ضربه بلندمدتی به تقاضا تلقی نمی‌شود. ثانیا، مشکلات عرضه اوپک پلاس یک موضوع بزرگ بوده است، زیرا تولیدکنندگان کوچکتر در کارتل در تلاش برای همگام شدن با افزایش سهمیه تولید هستند.

از شرق تا غرب

سهام ایالات متحده در روز گذشته بازهم کاهش یافتند. به طوری که داوجونز ۴۷۱ واحد کاهش یافت، S&P  با کاهش ۵۰۰ و نزدک نیز بیش از ۲.۵ درصد کاهش یافتند.

شاخص سهام نیکی ژاپن نیز ۴۵۷ واحد کاهش یافت و در ۲۷۱۳۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص شانگ‌های ۲.۵۸ درصد کاهش یافت و به ۳۴۳۳ واحد رسید.

رمزارزها مثبت شدند

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها توانستند به دامنه مثبت بازگردند و افزایش یافتند، به طوری که بیت کوین در این ساعات ۶.۳۸ درصد افزایش یافته و به ۳۷،۱۹۴ هزار واحد رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر