بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

"خروج" نه؛ فعالان تا بهبود بازار صبر می‌کنند

زمانی که بخشی از بازار سرمایه مورد هدف قرار گرفته و رشد می‌کند، بخش‌های دیگر بازار، به سمت روند منفی حرکت می‌کنند.
کد خبر : ۲۵۳۹۱۱

الاکلنگ بازی در بورس

حسین اروجلو کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در اشاره به مشکل اصلی بازار سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلی که در بازار وجود دارد کمبود نقدینگی بوده که در صنایع کوچک و بزرگ تأثیر منفی گذاشته است. در این راستا می‌توان گفت در هیچ گوشه‌ای از بازار نقدینگی وجود نداشته و این وضعیت باید هر چه زودتر به روند عادی برگردد.


بیشتر بخوانید: پیش‌شرطی برای رسیدن به بلوغ سرمایه‌گذاری


وی ادامه داد: در این صورت زمانی که بخشی از بازار سرمایه مورد هدف قرار گرفته و رشد می‌کند، بخش‌های دیگر بازار، به سمت روند منفی حرکت می‌کنند. این اتفاق نشان می‌دهد که حجم نقدینگی به اندازه بازار نبوده و این نظریه در کلیت بازار سرمایه کاملا مشهود است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص اعتماد در این حوزه تصریح کرد: اتفاقی که سال ۹۹ در حوزه بورس افتاد، منجر به ضرر بسیاری از سرمایه گذاران و در نتیجه خروج آنان از بازار شد. همچنین به نظر می‌رسد فعالان جدید و قدیم بازار که هنوز از بورس خارج نشده اند، فقط نشسته و به روند نوسانی آن نگاه می‌کنند.

اروجلو در پایان خاطرنشان کرد: اگر دامنه نوسان در محدوده ۱۰ الی ۱۵ درصد باشد، مجددا منفی شده و در این زمان با حاکم شدن ترس در بازار سرمایه، کف‌های قبلی بازار شکسته و کاهش می‌یابد. البته نمی‌توان گفت در چنین شرایطی، فروش سهام برای کسب سود و منفعت بوده بلکه مردم از ترس خود سهم‌ها را می‌فروشند. همچنین متأسفانه عواملی که باید باعث جلب اعتماد در بورس می‌شود نیز حضور کمرنگ تری در این حوزه دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ثمره سال‌ها توسعه
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان البرز در گفت‌وگو با بورس نیوز هشدار داد:

ثمره سال‌ها توسعه "بورس" را به باد ندهید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
قوجادیز