بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
زمانی برای شکار سهم‌های ارزنده/ نظارت ناظر بر عرضه حقوقی‌ها، بهترین محرک بورس
با توجه به ابلاغیه جدید سازمان در خصوص افزایش اعتبار، این مقدار در حدود ۵ درصد بیشتر شده و فرصت خوبی را برای سهامداران ایجاد کرده است.
کد خبر : ۲۵۳۹۹۶

افزایش تقاضا؛ بهترین محرک برای رشد بازار سرمایه

ابراهیم سماوی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص ابلاغیه افزایش اعتبار سهامداران مطرح کرد: یکی از محرک‌های تقاضا در بازار، افزایش اعتبار بوده و با توجه به اینکه در بازارسرمایه مشکل کاهش در ارزش معاملات و حباب منفی در سهم‌ها وجود دارد، بهترین عامل رونق در بورس می‌تواند افزایش تقاضا باشد.


بیشتر بخوانید: بی‌میلی حقوقی‌ها به سرمایه‌گذاری در بورس


سماوی ادامه داد: با توجه به ابلاغیه جدید سازمان در خصوص افزایش اعتبار، این مقدار در حدود ۵ درصد بیشتر شده و فرصت خوبی را برای سهامداران ایجاد کرده است.

این کارشناس بازارسرمایه خاطرنشان کرد: البته در این راستا باید به ریتم و روند آن توجه شود چرا که اقتصاد، با ابهاماتی اساسی رو به رو شده اما؛ بیشتر عاملی برای افزایش تقاضا و ارزش معاملات است همچنین، در تمامی بازار‌های جهانی نیز برخی اوقات سهم‌ها پایین‌تر از محدوده ارزنده خود معامله می‌شوند و بازار ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ضمن تأکید بر لزوم آزاد بودن بازار بر اساس عرضه و تقاضا، اظهار کرد: در عواملی مانند نوسان‌گیری از سهامداران خرد، ناظر باید نظارت دقیقی داشته باشد اما؛ در خصوص حقوقی‌ها، چون سهامداران آن عمدتا مردم بوده و در راستای منافع شرکت حرکت می‌کنند، در صورتی که شیطنتی در کار نباشد، در عرضه مشکلی بوجود نمی‌آید. در نهایت باید شرایط بازار سرمایه به گونه‌ای شفاف شود که سهامداران به صورت دلخواه خرید و فروش کنند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله، چشم انداز مذاکرات بوده که می‌تواند بر ارزندگی سهام تأثیر بگذارد و با توجه به اینکه در بودجه، دلار ۲۳ هزار تومانی دیده شده، نمی‌توان این مقدار را به عنوان کف قیمتی در نظر گرفت؛ بنابراین می‌توان گفت سهم‌های کامودیتی محور، به خصوص فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها از پتانسیل خوبی برخوردار خواهند بود. همچنین شرکت‌هایی که P بر E فروارد آن‌ها کمتر از ۵ بوده، می‌توانند برای سرمایه گذاری مناسب باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر