بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
رونق صادرات، نقطه قوت سیمان کردستان
سیمان کردستان در ۳ ماهه اول سال مالی حدود ۱۰۰ هزار تن صادرات داشته که ۴۰ هزار تن بالاتر از مقدار پیش بینی شده در بودجه بوده است و می‌توان گفت "سکرد" با رونق صادرات، افت تقاضای داخلی را پوشش داده است.
کد خبر : ۲۵۴۰۳۸

رونق صادرات، نقطه قوت سیمان کردستان

به گزارش بورس نیوز، بسیاری از سهم‌های بازار سرمایه در ۱۸ ماه گذشته افت وحشتناکی داشته است. این در حالی است که صورت‌های مالی و گزارش‌های ماهانه نشان می‌دهد وضعیت تولید و فروش و سودآوری در این شرکت‌ها نه‌تن‌ها با مشکلی مواجه نشده، بلکه حتی روند صعودی هم داشته است.

یکی از شرکت‌هایی که عملکرد قابل قبولی داشته، شرکت سیمان کردستان بوده که در ۳ ماهه اول سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۱، با پرش ۱۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۱۴۸ ریال محقق کرده است.

گزارش‌های ماهانه هم حاکی از آن است که "سکرد" در ۴ ماه مهر و آبان و آذر و دی، نزدیک به ۱۳۴ میلیارد تومان فروش داشته که رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به فروش مدت مشابه سال قبل داشته است. فروش این شرکت در حالی از بودجه پیشی گرفته که سیمانی‌ها با مشکل قطعی گاز دست و پنجه نرم می‌کنند و سیمان کردستان در منطقه سردسیری قرار دارد و تقاضای سیمان با برودت هوا در آن منطقه کاهش می‌یابد.

بر اساس گزارش ها، سیمان کردستان در ۳ ماهه اول سال مالی حدود ۱۰۰ هزار تن صادرات داشته که ۴۰ هزار تن بالاتر از مقدار پیش بینی شده در بودجه بوده است و می‌توان گفت "سکرد" با رونق صادرات، افت تقاضای داخلی را پوشش داده است.

علاوه بر این سیمان کردستان در ۲۴اُمین دوره IMI۱۰۰ رتبه ۳۵۷ در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران و رتبه ۱۶ در بین سیمانی‌ها را کسب کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برنامه
مدیرعامل شرکت سیمان کردستان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

برنامه "سکرد" برای افزایش ظرفیت

گران‌ترین صادرات کلینکر توسط
مدیرعامل شرکت سیمان کردستان در گفت‌وگو با بورس نیوز خبر داد:

گران‌ترین صادرات کلینکر توسط "سکرد"

ارسال نظر