بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
بورس زمانی می‌تواند به تعادل برسد که ابهامات ایجاد شده در بودجه مرتبط با بازار سرمایه، شفاف شود تا تصمیم گیری و تصمیم سازی بر اساس این اطلاعات صورت گیرد.
کد خبر : ۲۵۴۰۵۶

رفع محدودیت‌ها در بورس، اخبار مثبتی در پی خواهد داشت

رحیم کریمی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص آینده بازارسرمایه و تغییر رفتار رگولاتور بازار در راستای کاهش محدودیت‌های بورسی، اظهارکرد: هرگونه ابلاغیه و تصمیمی که از طریق سازمان بورس در راستای رفع محدویت معاملات سهام و روان شدن معاملات در راستای واقعی شدن قیمت‌ها صورت بگیرد و موجب تسهیل در ورود و خروج نقدینگی شود، خبر مثبتی برای چشم‌انداز بازارسرمایه خواهد بود.

وی ادامه داد: با اعمال این ابلاغیه افزایش نقدشوندگی، روان‌تر شدن معاملات و تسهیل در ورود و خروج نقدینگی صورت می‌گیرد و در واقع این تصمیم عملکردی برای رفع یکی از محدودیت‌های ورود نقدینگی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ۷ سوال برای رفع ابهام از "بورس"


وی در پاسخ به این سوال که در بررسی‌های بازار دیروز بیشتر نمادها، حقوقی‌ها فروشنده بودند و چرا ناظر با حقوقی سهم‌های بزرگ برخورد نمی‌کند، گفت: ایجاد محدودیت از طریق ناظر برای خرید و فروش به نوعی نقدشوندگی بازار را زیر سوال می‌برد. درصورتی‌که عرضه‌ها در بازار به قصد تخریب سهام باشد و ناظر بر اساس دستورالعمل‌های خود فروش را به نوعی دستکاری در روند بازار بداند، می‌تواند برخورد و دخالت کند.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: همچنین بورس زمانی می‌تواند به تعادل برسد که ابهامات ایجاد شده در بودجه مرتبط با بازار سرمایه، شفاف شود تا تصمیم گیری و تصمیم سازی بر اساس این اطلاعات صورت گیرد. از طرفی باید توجه داشت که بازار تحت تاثیر متغیر‌های مهم دیگری مانند نرخ بهره بین بانکی، انتظارات تورمی، قیمت کامودیتی‌ها و. است و در صورتی که ابهامات مرتبط با صنایع شفاف‌تر شود، گزارش‌ها از بازار نیز می‌تواند منجر به تصمیمات منطقی شود.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: از سویی با کاسته شدن ترس سرمایه گذاری و بهبود و تعادل در وضعیت سرانه خرید و فروش برای سهامداران حقیقی و حقوقی، می‌توان انتظار ورود نقدینگی به بازار را داشت که منجر به تعادل در بورس خواهد شد. همچنین با توجه بر اینکه P/E بازار و بسیاری از صنایع در سطح مناسبی قرار گرفته، می‌توان گفت با دید میان مدت و بلند مدت بازار سرمایه ارزنده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صندلی پرحاشیه؛ آیا در شرایط تحریم، می‌تواند!
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

صندلی پرحاشیه؛ آیا در شرایط تحریم، می‌تواند!

راهبری سازمان بورس دچار روزمرگی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهبری سازمان بورس دچار روزمرگی

ارسال نظر