بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
بازی با دُم رئیس، اینبار نه ...
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به شوکی قوی ناظر به یک بازارگردان برای یک شوخی خنده‌دار تا خودروسازانی که اسب زیان، زین می‌کنند.
کد خبر : ۲۵۴۱۲۳

بازی با دُم رئیس، اینبار نه ...

به گزارش بورس‌نیوز؛

سخنگوی راه‌پله‌ها امروز خبری آورده که‌ای بابا، با همه بله با ما هم بله، ابطال!

ماجرا این است که یکی از بازارگردان‌های مس‌فروش گویا به صندوق توسعه با نرخ بالاتر فروخته و ناظر بازار در نقش داروغه اعظم آمد و گفت که با ما هم! اصلا ابطال کنید، تا بدونید با هر کسی شوخی نکنید پا روی ... ما هم نزارید!

حالا اینکه ناظر در این یکسال، چوب‌پنبه که نه، سیمان در گوش، چشم و بینی خود ریخته بود که مبادا عملکرد حقوقی‌ها را که با انواع ابزار‌ها مثل الگوریتم و هزار کوفت را به سهامدار خرد تحمیل می‌کرد، ناظر به لقاءالله پیوسته بود.

ناظر، صدای خرد شدن سهامدار رو اگه می‌شنوی، برای صدای وجدان درونت، سمعک بزار.

خودروسازان اسب زیان را زین می‌کند

شاید برای شما واقعا جالب باشد اگر بدانید شرکت‌های که یک ایربگ نمی‌توانند بسازند، چه حجم سرمایه‌گذاری در کشور‌های آسیایی و آفریقایی دارند!

شاید اگر بدانید، خودروساز جاده‌مخصوصی که اسب خود را برای آذربایجان زین کرده بود، شنیده‌ایم که ۳۰۰ دنا هم نفروخته و فقط پُز صادرات را می‌دهد! هزینه سرمایه‌گذاری در سنگال، آمریکای جنوبی و ... اگر شفاف شود، شاید در سرمایه‌گذاری‌های پوچ این خودروسازان ایرانی باشند که دست خودشان را از پشت می‌بندند.

اگر پاسخی برای سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیون دلاری سنگال و درآمد تنها یک‌چهارم از آن، یافتید، شفاف‌سازی کنید.  

سهامداران عزیز، لیدر‌های بازار را با عینک شفافیت ببینید.

یک پیشنهاد و چکش‌کاری

کانون کارگزاران پیشنهادی برای پویایی دامنه‌نوسان داده گفته همه محدودیت‌ها را ۳ برابر ببرید عقب‌تر و حالا کلی منتقد برای یک پیشنهاد آمده که اصلا به کانون بوق چه ربطی دارد که درخصوص فلان و بیسار حرف می‌زند!

کارشناسان گرامی، صبر کنید و جوش نزنید! کانون کارگزاران اهل همین بازار است؛ نامحرم‌تر از نماینده، وکیل و مدیر دولتی که نیست، آب خنک لطفا!  

اشتراک گذاری :
ارسال نظر