بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ناراحتی مدیرعامل غیرشفاف؛ به درک!
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به مدیرانی که به اسم شفافیت، کدال را هم دور می‌زنند و "پالایش" که روح سهامداران را چنگ زد.
کد خبر : ۲۵۴۳۰۵

ناراحتی مدیرعامل غیرشفاف؛ به درک!

به گزارش بورس‌نیوز؛

سخنگوی راه‌پله‌ها که امروز با بازار قرمز می‌خندید، دلیل آن را پرسیدیم که در پس این قرمزی چه دیده‌ای!

می‌گوید وقتی مالکان بزرگ بورسی و مدیران حقوقی با رفتار‌های غلط باعث نشدند که ترک بازار کنیم، به حماقت خود می‌خندم تا از خنده بترکم ... انگار مدیران بورسی اصلا واژه "اعتماد" را بر سهامدار کف‌بازار صرف نمی‌کنند و بلکه همه کار می‌کنند که اعتماد حقوقی‌ها و وزیر و وکیل از این بازار سلب نشود.

خب باید به مدیران بازاری که اجازه هر گربه‌رقصانی را می‌دهند، هم خندید.  

پالایش، سهمی که باعث کپک بازار شد

سخنگوی ما از سوی دیگر، به نحس بودن "پالایش" اشاره داشت که از همان ابتدا بورس نفعی از آن ندید و وزرا به جان هم افتادند تا همین امروز که وزنه سنگینی برای رشد شاخص است.

پیشنهادی داریم که همان پذیره‌نویسی یا عرضه‌اولیه را ما که ضرر کردیم و خیلی‌ها هم فروختند و رفتند! جبران نخواستیم؛ این نحس را لغو پذیرش کنید یا کلا مجوز رو باطل کنید، این ننگ تا ابد بر پیشانی وزارت نفت و وزارت اقتصاد باقی خواهد ماند.

شاخص‌ساز از دل ناکجا آباد

یکی از اماکن‌هایی که در پشت‌پرده‌ها برای اقتصاد نقشه‌ریزی می‌کند که بورس بالای ۱,۴۰۰ میلیون واحدی حباب است؛ باید بگویم عساتید محترم چگونه به این درک رسیده‌اید! شاخص‌سازی‌های مدیران با پرتفوی مردم زمین تا آسمان متفاوت است! پرتفو‌های مردم الان زیر شاخص ۶۰۰ هزارواحدی است آقایان تصمیم‌گیر ...

شما که متخصص هستید، برای مسکن، خودرو، نرخ سپرده بانکی و ... نظری ندارید که حباب یا ارزنده بودن آن را معین کنید.

آمارسازی‌های کدالی

شاید جالب باشد کدال به‌عنوان آینه شفافیت بورسی‌ها بوی نا گرفته است؛ برای چندمین بار مدیر‌های مالی معترض شده‌اند که چرا سهامداران ما را نگران می‌کنیم؛ می‌گوییم ما! آمار خودتان است که افشا کردید، می‌گویند مگر هر چیزی را که می‌بینید را می‌نویسید؟ در دل شرکت قضیه کاملا متفاوت است و مدیرمان ناراحت است!

مدیرمالی عزیز، به درک که مدیرغیرشفاف شما، ناراحت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر