بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
حقوقی‌های بدون کیلومترشمار در دل بانک‌های شهر
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به سفارش‌های خودروسازان که کیلومتر آنها بر سر اعدادی خاص قفل شده و بانکی که جای وام، زیان‌انباشته بار می‌زند.
کد خبر : ۲۵۴۳۷۲

حقوقی‌های بدون کیلومترشمار در دل بانک‌های شهر

به گزارش بورس‌نیوز؛

سخنگوی راه‌پله‌ها که مدت‌هاست در پشت صف لاتاری خودروساز نارنجی مانده، امروز از بی‌قراری سهامدار عمده‌ای گفت که کیلومتر آن در ۱,۶۰۰ و خورده‌ای گیر کرده بود و سفارش‌های آن در این محدوده فقط بالا می‌گرفت و نرخ‌های خروجی را هم روی ۱,۵۹۰ و خورده‌ای گرفته بود؛ قشنگ از این جیب به آن جیب می‌کند مثلا خودرو‌هایی که در این کارخانه می‌سازد و به‌بهانه نبود قطعه، از این انبار به انبار می‌کند.

ناظر بازار نیز گویا در صف لاتاری خودرویی‌ها اسیر شده که هیچ رفتاری را از سوی برخی حقوقی‌ها نمی‌بیند!

وقتی بانکی به جای وام، زیان انباشته دارد

در دل شهر و بانک‌های آن که می‌گردیم مانند خودروسازان آن، تنها زیان‌انباشته می‌بینیم؛ در دل بانک‌های شهر زیانی به بزرگی ۲۴ هزار میلیارد ریال یعنی ۱۵ برابر سرمایه این بانک نهفته شده  بررسی صورت‌های مالی ۹ ماهه بانک شهر وابسته به شهرداری‌ها نشان می‌دهد که این بانک در بخش درآمد حاصل از تسهیلات و سپرده‌گذاری‌ها همچنان زیان‌ده است.

تصور کنید چنین بانکی با این همه زیان‌دهی به افرادی که با چند ضامن برای وام می‌روند، تسهیلات نمی‌دهند! آقایان بانکی، ضامن شما کیست؟

عرضه‌اولیه‌ها در اعماق نرخ

در آستانه عرضه اولیه "فزر" باید یادی شود از عرضه اولیه‌های بی‌موقع گذشته مانند "بگیلان" با ۵۰درصد و "وکبهمن" با ۴۸درصد و "فجهان" و ... پیشرفت در استخراج نفت.

بالاخره نشست

امروز شنیدیم که افزایش‌سرمایه ۵ سهم بالاخره در پرتفو‌ها فعال شد و این "غ" و "ف"‌ها بالاخره پس از مدت‌ها توانستند که رنگی به خود بگیرند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر