بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

دولت بی‌پول در بورس، خطرناک و غیرقابل اعتماد

دولت بی‌پول در بورس، خطرناک و غیرقابل اعتماد
مردم بدلیل وضعیت نامشخص در ریسک‌هایی که در تصمیمات ضد بورسی وجود دارد به بازار اعتماد نمی‌کنند، چرا که دولت بی پول خطرناک بوده و قابل اطمینان نیست.
کد خبر : ۲۵۵۲۱۰

فضای غبارآلود بورس در انتظار نتایج بودجه و برجام

علی ابتهاج کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص عرضه و تقاضا بیان کرد: عدم اعتمادی که بین سهامداران به‌وجود آمده، منجر به ایجاد مشکلاتی در عرضه و تقاضا شده است. در واقع مردم بدلیل وضعیت نامشخص در عملکرد‌ها و ریسک‌هایی که در تصمیمات ضد بورسی وجود دارد به بازار اعتماد نمی‌کنند، چرا که دولت بی پول خطرناک بوده و قابل اطمینان نیست.

وی در ادامه افزود: از طرفی بحث‌های سیاسی و برجامی نیز در وضعیت بازار سرمایه تأثیر دارند. به طور مثال بحث بودجه تا حدودی به نتیجه مشخصی رسیده؛ اما در حال حاضر بورس در جاده غبار آلودی قرار دارد؛ بنابراین باید احتیاط و صبر کرد تا این گرد و غبار از بین برود و راه آینده مشخص شود. این فضای آلوده دلیل عمده‌ای بوده که بی اعتمادی را در بازار افزایش داده، به همین دلیل اکثر سهامداران ترجیح می‌دهند کنار بکشند تا شرایط واضح و روشن شود.


بیشتر بخوانید: صنایع برجامی و حذف ارز ترجیحی با چاشنی متعادل مثبت


کارشناس بازار سرمایه در اشاره به وضعیت برجام اظهار کرد: با مشخص شدن نتایج برجام به صورت واضح می‌توان به بهبود بازار امیدوار بود. البته تا به الان اخبار برجام هر چند روز یکبار تنوع پیدا کرده، به طوری که می‌توان گفت خبر‌ها به صورت پینگ پنگی جابجا می‌شوند. این ابهامات باعث سردرگمی بازار شده و به نظر می‌رسد حتی اگر بخشی از بحث برجام به نتیجه برسد، می‌تواند وضعیت بهینه‌ای برای بورس باشد.

ابتهاج در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان به دیدگاه ها، تصمیمات و تحلیل‌ها اعتماد کرد. البته سال بعد با از بین رفتن این فضای غبارآلود می‌توان از وضعیت کلی بازار یک دورنمای واقعی و کامل داشت؛ بنابراین با مشخص شدن نتایج کامل بودجه و برجام می‌توان بازار سرمایه را تحلیل پذیر کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برگ برنده بازار سرمایه
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

برگ برنده بازار سرمایه

لیدری بانکی‌ها و خودرویی‌ها با حذف برجام
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

لیدری بانکی‌ها و خودرویی‌ها با حذف برجام

ارسال نظر