بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

اقتصاد نسبی، ارزندگی بورس را لرزان کرد

اقتصاد نسبی، ارزندگی بورس را لرزان کرد
با توجه به شرایط اقتصادی و رویکرد‌های ارزش گذاری، به نظر می‌رسد بازار جذاب به نظر رسیده و وضعیت فعلی بدلیل کمبود خریدار بوجود آمده است.
کد خبر : ۲۵۵۲۴۴

جذابیت بورس با وجود کمبود خریدار

محمد مهدی سماواتی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص حذف دامنه نوسان بیان کرد: حذف دامنه نوسان می‌تواند برای بازار شرایط مناسبی را رقم بزند اما؛ این اقدام نیاز به پیش شرط دارد و در ابتدا باید سرمایه‌گذاران را از این تصمیم آگاه کرد تا هیجانات بورس به طور کامل مدیریت شود.


بیشتر بخوانید: نفت ۳ رقمی، آب روی آتش تامین‌مالی دولت!


وی در ادامه اضافه کرد: سپس قانون‌گذار باید قیمت‌گذاری را از نوع دستوری به آزاد تغییر دهد و در نهایت این تغییرات باید در صورتی انجام شود که بورس در شرایط عادی قرار گرفته باشد. مسلما در حال حاضر هیچ کدام از این موارد در بازار فعلی وجود ندارد و به همین دلیل حذف آن با توجه به شرایط تأثیر مثبتی در بورس نخواهد گذاشت.

جذابیت بورس با وجود کمبود خریدار

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تأثیر تورم در دامنه نوسان اظهار کرد: بنابراین اگر دامنه نوسان به صورت پله‌ای افزایش پیدا کند شرایط بازار بهتر خواهد شد، به گونه‌ای که اگر در یک سال آینده، دامنه نوسانات دو برابر شود اتفاق خاصی نمی‌افتد. از طرفی تشدید نوسانات نیز می‌تواند به دلیل تورم صورت بگیرد؛ اما در حال حاضر تورم در تمام رویداد‌های کشور تأثیرگذار بوده و نمی‌توان گفت این اتفاق مستقیما به دلیل تورم رخ داده است.

سماواتی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی می‌توان گفت بازار سرمایه اخیرا در حالت ارزنده قرار گرفته؛ اما، چون همه چیز در اقتصاد نسبی بوده، این ارزندگی نسبی نیز باید خریدار داشته باشد. در واقع یکی از ویژگی‌هایی که می‌توان ارزندگی بازار را با آن تشخیص داد، واکنش بازار سرمایه در یک محدوده و در عین حال پرحجم بودن آن است؛ بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی و رویکرد‌های ارزش گذاری، به نظر می‌رسد بازار جذاب به نظر رسیده و وضعیت فعلی بدلیل کمبود خریدار بوجود آمده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"الگوریتم"، شانس سرخطی زدن نیست

«معاملات الگوریتمی» انصاف را زیر سوال برد!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

«معاملات الگوریتمی» انصاف را زیر سوال برد!

انحصاری بنام
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

انحصاری بنام "معاملات الگوریتمی" در بورس

زجرکش‌کردن سهامدار با اصرار بر سیاستی غلط
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

زجرکش‌کردن سهامدار با اصرار بر سیاستی غلط

ارسال نظر