بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
میانگین تولید از ابتدای سال مالی و ریزش ۴۸درصدی؛

طنز خودرو؛ افت ۴۰درصدی تولید "خساپا" و مجوز قرعه‌کشی

طنز خودرو؛ افت ۴۰درصدی تولید
بیشترین درآمدی که این خودروساز در بهمن‌ماه از فروش محصولات به دست آورد مربوط به بخش «خانواده تیبا» که نسبت به ماه گذشته ۳۷ درصد کاهش یافت، نرخ فروش این محصول در بهمن‌ماه ۱۴۱ میلیون تومان اعلام شد که ۲ درصد افزایش نرخ را نسبت به ماه گذشته به ثبت رساند
کد خبر : ۲۵۵۳۶۵

سایپا+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، خبری از قرعه‌کشی ۵ محصول طرح فروش فوق‌العاده محصولات سایپا دست به دست چرخید و برای ما نیز جالب بود که این شرکت با وجود افزایش زیان‌ها و البته سقوط روند تولیدی در خطوط این شرکت، چگونه می‌خواهد باردیگر در حضور نهادهای ناظر اقدام به چنین قرعه‌کشی کند.

البته شاید بخش نظارتی که مدنظر خودروسازان نارنجی‌پوش است، همان نهادهای نظارتی داخلی شرکت باشد که گزارش‌هایی مطبوع وزارت صمت را تولید می‌کند و وزیر این دیار نیز اصلا کلاهش نیز در جاده مخصوص نیفتاده است.

حال شاید برای سهامداران نیز این نکته جالب باشد که مدیریت جدید، پنجشنبه و جمعه خطوط تولیدی را هالی‌دی اعلام کرده و این افت با آنکه تاثیرپذیری کمی از چنین اقدامی داشته اما؛ تعطیلی تن کارمندان را کرخت کرده است.

نکته جالب این قرعه‌کشی آنجاست که مطابق با لیست زیر، خبری از تیبایی که ۸۱درصد تولید این کارخانه را گرفته نیست و بلکه دیگر تولیدات این شرکت، لیست شده است.

خریداران باید در نظر گرفته باشند که اگر این سایپایی‌ها برای تحویل این قرارداد خوش‌قول بمانند، از مهر تا اسفند باید منتظر خودروی خود باشند!

مقدار تولید

نگاهی به آمارهای بهمن نارنجی‌پوشان

شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری مجموع درآمدی که از فروش محصولات تولیدی خود طی این دوره یک‌ماهه شناسایی کرد برابر با ۳۱،۴۹۹ میلیارد ریال بود و درآمد تجمیعی این شرکت جاده مخصوصی طی ۱۱ ماه سپری‌شده از سال مالی بالغ‌بر ۳۱۰،۴۷۳ میلیارد ریال اعلام شد.

عملکرد ماهانه سایپا+بورس نیوز

درآمد ماهانه‌ای که "خساپا" در بهمن‌ماه سال جاری به دست آورد مربوط به فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور بود، بیشترین درآمد این شرکت خودروساز مربوط به فروش در بازار داخل کشور بود، همچنین درآمدی که طی این دوره اعلام شد ۱۲ درصد بالاتر از میانگین ماهانه بود.


بیشتر بخوانید: توقف نمادها، تهدیدی برای فعالان بازار مشتقه


درآمد‌های ماهانه شرکت خودروساز سایپا

بر پایه این گزارش، میزان درآمدی که شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا در بهمن‌ماه اعلام کرد با ۴۰ درصد کاهش در مقایسه با ماه گذشته همراه بود و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز رشد ۶۱ درصدی را مشاهده کرد، درآمد تجمیعی این شرکت خودروساز طی ۱۱ ماه گذشته با ۱۳۶ درصد افزایش درآمد روبه‌رو بود.

روند درآمد ماهانه خساپا+بورس نیوز

بیشترین درآمدی که این خودروساز نارنجی‌پوش در بهمن‌ماه از فروش محصولات به دست آورد مربوط به بخش «خانواده تیبا» با ۲۳،۶۶۲ میلیارد ریال بود که نسبت به ماه گذشته ۳۷ درصد کاهش یافت، نرخ فروش این محصول در بهمن‌ماه ۱۴۱ میلیون تومان اعلام شد که ۲ درصد افزایش نرخ را نسبت به ماه گذشته به ثبت رساند و همچنین پس از خانواده تیبا بیشترین درآمد حاصل‌شده از فروش محصولات متعلق به «وانت ۱۵۱» با ۴،۳۶۶ میلیارد ریال بود.

درآمدی که سایپا از فروش محصولات در بازار خارجی طی ۱۱ ماه گذشته شناسایی کرد برابر با مبلغ ۱،۵۸۲ میلیارد ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۸۲ درصدی همراه بود.

فروش محصولات خساپا تا بهمن‌ماه ۱۴۰۰

بر اساس این گزارش صورت گرفته، مقدار فروش محصولات سایپا در بهمن‌ماه ۲۵,۴۷۴ دستگاه اعلام شد که نسبت به ماه گذشته ۳۹ درصد کاهش فروش را مشاهده کرد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز با ۵ درصد اُفت فروش همراه بود، مجموع مقدار فروش خساپا در ۱۱ ماه گذشته برابر با ۲۹۵,۱۹۳ دستگاه بود که در مقایسه با سال گذشته یک درصد کاهش پیدا کرد.

مقدار فروش ماهانه سایپا+بورس نیوز

شرکت سایپا در بهمن‌ماه بیشترین محصولی که به فروش رساند مربوط به «خانواده تیبا» با ۲۰،۷۲۰ دستگاه بود که دربرگیرنده‌ ۸۱ درصد از کل فروش ماهانه بود، همچنین بیشترین نرخ فروش محصول متعلق به «شاهین» با ۲۵۸ میلیون تومان بود که ۱،۳۱۰ دستگاه از آن به فروش رسید.

مقدار تولید ماهانه "خساپا" در بهمن‌ماه

بر اساس این گزارش انجام‌شده توسط گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سایپا در بهمن‌ماه مقدار تولید محصول خود را ۱۴,۳۴۷ دستگاه اعلام کرد که کاهش ۴۴ درصدی را نسبت به ماه گذشته به همراه داشت، طی ۱۱ ماه گذشته نیز مقدار تولید این شرکت خودروساز ۲۹۱,۷۵۹ دستگاه شناسایی شد.

تولید ماهانه سایپا در 11 ماه گذشته+بورس نیوز

میانگین تولید محصولات خساپا از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۰ برابر با ۲۷,۷۴۱ دستگاه بود، عملکرد این شرکت در بهمن ماه ۴۸ درصد پایین‌تر از میانگین ماهانه بود، همچنین تولید محصولات توسط این شرکت در بهمن‌ماه پایین‌ترین مقدار تولید را طی ۱۱ ماه گذشته به ثبت رساند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۰؛

"خساپا" با زیان‌های متوالی یاتاقان زد

افزایش ۷۲درصدی زیان عملیاتی
عضو هیات مدیره شرکت سایپا اعلام کرد؛

افزایش ۷۲درصدی زیان عملیاتی "خساپا"

ارسال نظر