بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

فروش اوراق در ۱۴۰۱ را متوقف کنید

فروش اوراق در ۱۴۰۱ را متوقف کنید
مدیرعامل شرکت کاوشگران بازار سرمایه گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد بازار در حال استراحت بوده و منتظر اخبار قطعی از احیای برجام است.
کد خبر : ۲۵۶۲۰۳

بازار سرمایه در انتظار برجام

احمد اشتیاقی مدیرعامل شرکت کاوشگران بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت تأمین مالی دولت بیان کرد: دولت از دو طریق اوراق بدهی و فروش سهام، تأمین مالی می‌کند که این دو پارامتر هر دو در بودجه سال آینده لحاظ شده است. در این راستا می‌توان گفت دولت حدود ۸۰ همت اوراق بدهی منتشر می‌کند که البته بخشی از آن از طریق فروش سهام و دارایی به دست خواهد آمد.

اشتیاقی با اشاره به اینکه فروش اوراق و سهام به شرایط کلان اقتصادی بستگی دارد، گفت: زمان انتشار اوراق بدهی، تبصره‌ای گذاشته شد مبنی بر اینکه اگر قیمت نفت به بیش از ۷۰ دلار برسد، باید مقدار آن از محل انتشار اوراق بدهی کاهش یابد؛ بنابراین دولت از این دو طریق قصد تامین مالی داشته؛ اما بنا بر شرایط بازار سرمایه اگر شرایط متعغادل نباشد، سهامی فروخته نخواهد شد.


بیشتر بخوانید: نفس راحت بازار سرمایه در آخرین چهارشنبه سال


وی در ادامه اضافه کرد: در خصوص اوراق بدهی به نظر می‌رسد با تداوم کسری بودجه، دولت مجبور به فروش اوراق بدهی شده؛ اما فروش سهام مانند سال ۱۴۰۰ می‌تواند با سیاست‌های مناسبی متوقف شود. از طرفی بورس ایران در حال حاضر تمرکز خود را روی برجام و نتایج آن گذاشته که به همین دلیل پیشروی منظمی ندارد.

بازار سرمایه در انتظار برجام

مدیرعامل شرکت کاوشگران بازار سرمایه اظهار کرد: در نهایت می‌توان گفت تا زمانی که برجام از بین نرود، نمی‌توان از بازار انتظار رفتار معقول و منطقی را داشت. همچنین پس از احیای برجام می‌توان با برطرف شدن ابهامات موجود در یک فضای آرام سیاسی، فضای بازار سرمایه را به وضعیت بهتری تبدیل کرد.

اشتیاقی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد بازار در حال استراحت بوده و منتظر اخبار قطعی از احیای برجام است. در واقع اگر احیای برجام تا قبل از سال جدید صورت نگیرد، بازار سرمایه در همین نقاط تعادلی و حتی در بعضی مواقع به صورت منفی به پیشروی خود ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نفس راحت بازار سرمایه در آخرین چهارشنبه سال
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نفس راحت بازار سرمایه در آخرین چهارشنبه سال

سال ۱۴۰۱، موعد سررسید اوراق دولتی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سال ۱۴۰۱، موعد سررسید اوراق دولتی

نیم نگاهی به بازارسرمایه ۲۳ اسفندماه؛

"بورس" سوار بر خودروسازان / روز ملی "معاملات بلوکی"

ارسال نظر