بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

سال ۱۴۰۱، سال پیشه گرفتن بازدهی بورس

سال ۱۴۰۱، سال پیشه گرفتن بازدهی بورس
سود عملیاتی شرکت‌ها نسبت به دوره گذشته به دلیل نرخ فروش محصولات افزایش پیدا کرده، بنابراین می‌توان گفت در سال آینده نسبت به سایر بازار‌ها بازدهی بهتری را تجربه خواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۶۲۵۶

پیشروی بورس از سایر بازار‌ها در سال جدید /عید/

فردین آقابزرگی مدیرعامل سبدگردان نیکان در گفت‌وگو با بورس نیوز، بیان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی، بازار سرمایه در محدوده ۱.۳ میلیون واحدی می‌ایستد و در این راستا می‌توان گفت دلیلی برای کاهش قیمت در بسیاری از شرکت‌ها و صنایع بورسی وجود ندارد.

وی با اشاره به بهترین بودن بورس برای سرمایه گذاری گفت: البته در حال حاضر آثار تورمی و افزایش نرخ ارز در بازار سرمایه و شاخص قابل پیش بینی شده و همچنین سود عملیاتی شرکت‌ها نسبت به دوره گذشته به دلیل نرخ فروش محصولات افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین می‌توان گفت در سال آینده نسبت به سایر بازار‌ها بازدهی بهتری را تجربه خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: "بورس" در کمای ابهامات


مدیرعامل سبدگردان نیکان درادامه افزود: در واقع اگر سایر بازار‌ها در سال آینده ۱۵ الی ۲۰ درصد بازدهی داشته باشند و شاخص نیز در حد صفر درصد بماند، در این صورت می‌توان گفت بورس نه تنها کاهش خود را جبران کرده بلکه افزایش خوبی را به همراه خواهد داشت.

آقابزرگی در پایان خاطرنشان کرد: البته در این راستا جنگ نیز تأثیرات خود را گذاشته و حتی به نظر می‌رسد ابعاد طولانی تری از این حوزه را در بر بگیرد. همچنین علارغم افزایش قیمت جهانی نفت و کامودیتی‌ها که در برخی ابعاد به نفع ایران بوده؛ اما در نهایت رکود اقتصادی و کاهش تقاضا می‌تواند منجر به تأثیرات منفی در اقتصاد دنیا و ایران شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ایستگاه پایانی
بازارهای موازی جنب بورس؛

ایستگاه پایانی

نفس راحت بازار سرمایه در آخرین چهارشنبه سال
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نفس راحت بازار سرمایه در آخرین چهارشنبه سال

سال ۱۴۰۱، موعد سررسید اوراق دولتی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سال ۱۴۰۱، موعد سررسید اوراق دولتی

ارسال نظر