بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
بازارهای موازی جنب بورس؛

ایستگاه پایانی

ایستگاه پایانی
نوسان‌گیرانی که پس از سیزده بدر مجددا به بازار خواهند آمد تا آن زمان بیکار نخواهند نشست و منتظر نقطه‌ای برای ورود در هفته ابتدایی بازارسرمایه در سال ۱۴۰۱ هستند.
کد خبر : ۲۵۶۲۰۲

بازارهای موازی جنب بورس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در آخرین چهارشنبه سال، شاخص‌ها با رشد قابل قبولی مواجه بودند و در این میان، گروه خودرویی‌ها پس از مدت‌های مدیدی توانست که با تکرار افزایش روند صعودی خود مجددا مورد توجه قرار بگیرد.

صف‌های خرید سنگین برای سهم‌های کلیدی گروه خودرویی نشان از بوی عید داشت و سابقه نشان می‌دهد که برخی سالها، در روزهای پیش از تعطیلی عید، شرایط مبادلات مثبت می‌گردد.

این وضعیت مثبت تا آخر اولین هفته سال جدید که نیمه تعطیل خواهد بود، ادامه می‌یابد؛ البته افراد میانه روتر این روزها را نوسانی می‌دانند و در نتیجه کمتر روی آنها اتکا می نمایند.

این افراد معتدل منتظر می مانند تا روزهای بعد از سیزده برسد و بر اساس شرایط آن زمان بازار سرمایه را قضاوت کنند. البته این دوران، بهترین فرصت برای نوسان گیران بوده است. 

دلار و آینده‌ای روشن

دلار روز گذشته در بازار آزاد روند کاهشی در پیش گرفت به طوری که در قیمت ۲۶ هزار و ۲۲۰ تومان معامله شد. سکه نیز در نرخ ۱۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

رمزارزها هم سبزپوش بودند

در معاملات روز گذشته رمزارز‌ها سبزپوش بودند؛ به طوری که بیت کوین بعد از حدود یک هفته معاملاتی با جهش ۳.۰۱ درصدی در ۴۰.۰۵۳ هزار دلار قرار گرفت. با وجود پیش‌بینی اصلاح بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار کارشناسان معتقدند اتریوم می تواند در سال ۲۰۲۲ رشد کند.

نفت به زیر ۱۰۰ دلار رسید

بهای نفت برنت در معاملات دیروز به زیر ۱۰۰ دلار رسید و در عین حال رشد ۰.۲۶ درصدی را به ثبت رساند.  اونس طلا نیز همچنان در نوسان بوده و با کاهش۰.۴۶ درصدی در ۱۹۰۹ دلار معامله شد.

از شرق تا غرب

شاخص سهام شانگ‌های چین در معاملات روز گذشته پس از افت سنگین متوالی به میزان ۳.۴۸ درصد افزایش یافت. شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده نیز سبز پوش بودند؛ به طوری که داوجونز با جهش ۲۴۶ واحدی در سطح ۳۳.۷۸۳ هزار واحد قرار گرفت.  شاخص S&P ۵۰۰ و نزدک نیز رشد بیش از یک درصدی را ثبت کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر