بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
بورس و رشد ۱.۶۵ درصدی آخرین روز سال / شاخص با یک‌میلیون و ۳۶۷ هزارواحد بسته شد
با نگاهی به تابلوی مرجع بازارسرمایه می‌توان مشاهده کرد که امروز شاخص‌ها سبز به استقبال آخرین روز بازاسرمایه رفت و شاخص‌کل با رشد ۲۲ هزار و ۲۲۶ واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۶۵ درصد رشد داشته و به پله یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحدی رسید.
کد خبر : ۲۵۶۲۷۳

بورس و رشد ۱.۶۵ درصدی آخرین روز سال / شاخص با یک‌میلیون و ۳۶۷ هزارواحد بسته شد

به گزارش بورس‌نیوز؛ امروز نیز بورس تهران در آخرین روز سال، رشد خوبی را تجربه کرد و درحالی که بسیاری از فعالان بازار سرمایه در تعطیلی بسر می‌بردند، توانست صعود ۲۲ هزارواحدی را ثبت کند.

در هر صورت هفته آینده اولین هفته کاری در سال جدید خواهد بود که معمولا نیمه تعطیل خواهد بود و سرمایه گذاران تاثیر گذار، چندان آنرا جدی نمی‌گیرند.

پس از سیزده و فعال شدن تصمیم گیران کلیدی در بازار سهام به تدریج مشخص می‌گردد که برنامه‌های جدید اقتصادی دولت چیست و چه تحولاتی قرار است روی دهد؟

در حال حاضر بیش از شش ماه از استقرار دولت جدید می‌گذرد و برخی از سیاست‌های این دولت مشخص شده است. به نظر نمی‌رسد که تحول جدیدی در رویکرد‌های کلان و اصلی این دولت شکل بگیرد و در نتیجه بخش زیادی از شرایط سال آینده صنایع، ادامه امسال خواهد بود.

بورس و رشد ۱.۶۵ درصدی آخرین روز سال / شاخص با یک‌میلیون و ۳۶۷ هزارواحد بسته شد

پله‌ای که شاخص بر آن ایستاد

با نگاهی به تابلوی مرجع بازارسرمایه می‌توان مشاهده کرد که امروز شاخص‌ها سبز به استقبال آخرین روز بازاسرمایه رفت و شاخص‌کل با رشد ۲۲ هزار و ۲۲۶ واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۶۵ درصد رشد داشته و به پله یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحدی رشد کرده است.

اما؛ شاخص هم‌وزن گویای آن بود که سبزی به این شاخص بازگشت و امروز ۳ هزار و ۴۱۴ واحد صعود به کام بازار بود و رشد ۱.۶۰ درصدی را نسبت به روز گذشته شاهد بودیم.

تاثیرگذار امروز که شاخص را بدین گونه ترسیم کردند شامل "فولاد"، "فملی"، "شستا"، "شپنا" و "خودرو" بود.

ولی اگر بخواهیم به پرتراکنش‌های بازار نگاه ویژه‌تری داشته باشیم، باید به سهم‌هایی مانند "شستا" با تعداد ۲۱,۱۳۳ معامله، "شپنا" با تعداد ۷,۴۳۵ معامله، "شتران" با تعداد ۷,۳۳۷ معامله، "فملی" با تعداد ۷,۱۹۷ معامله، "فولاد" با تعداد ۶,۶۴۰ معامله، "خپارس" با تعداد ۵,۷۴۳ معامله و "شبندر" با تعداد ۵،۴۱۷ معامله اشاره داشت.

مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه به ۴ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از ۲ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان حکایت می‌کرد.

امروز در بازارسرمایه ۶ میلیارد و ۸۷۱ هزار برگه سهم را در بیش از ۳۴۴ هزار معامله در خود به ثبت رساند.

برپایه این گزارش باید اشاره داشت که گروه‌های «خودرو» با حجم معامله ۲۸۱ میلیارد تومان، «فلزات اساسی» با حجم معامله ۲۶۸ میلیارد تومان، «فراورده‌های نفتی» به ارزش معامله ۲۲۴ میلیارد تومان، و «چند رشته ای» با حجم معامله ۱۷۷ میلیاردتومان جزو برترین‌های صنعت امروز بودند.

جریان نقدینگی و صف‌ها به کدام سمت و سو حرکت کرد

با نگاهی به وضعیت ورود و خروج نقدینگی امروز می‌توان دریافت که تعداد ۴۹۳ سهم در بخش مثبت قرار داشته و  تعداد ۱۶۸ سهم نیز جزو قفل در صف‌های خرید هستند که ارزش (۹۳۸.۹ میلیارد تومان) را دارند و از سوی دیگر، تعداد ۱۰۳ در بخش سرخ بازار حضور داشته که ۳۴ نماد در صف‌فروش ایستاده‌اند و ارزش آن نیز به (۴۸.۴ میلیارد تومان) می‌رسد.

برپایه این گزارش، ارزش صف خرید و ورود نقدینگی به تک‌سهم‌ها بیشتر واکنش نشان داده و نماد‌هایی مانند  "ورنا" به ارزش ۱۳۶,۳ میلیارد تومان، "خساپا" به ارزش ۱۳۳,۶ میلیارد تومان، "وساپا" به ارزش ۱۰۴,۶ میلیارد تومان، و "خگستر" به ارزش ۷۷,۱ میلیارد تومان، "وبملت" به ارزش ۷۳,۹ میلیارد تومان، جزو ارزشمندترین‌های صف‌نشین سبزپوش بودند.

از سوی مقابل نیز جریان خروجی نقدینگی از سهم‌ها کماکان ادامه دارد؛ نماد‌های "وحافظ"، "لازما"، "قنقش" و "غشوکو" و "سلار" جزو نماد‌های غضب کرده نقدینگی هستند.

صف‌نشین‌های جنب تابلوی بورس

در مجموع می‌توان اینگونه بیان کرد که بازارسرمایه از ۹۱۸ میلیارد تومان پول هوشمند پذیرایی کرد و به میزان ۵۶۴ میلیارد تومان نیز خروج پول هوشمند در بازار ثبت شد و ورود نقدینگی (خرید حقوقی)  ۱۶۵ میلیارد تومانی را مشاهده کردیم.

"وبملت" ۴۴ میلیارد تومان، "شپنا" ۳۹ میلیارد تومان، "خودرو" ۲۲ میلیارد تومان، "وبصادر" ۲۱ میلیارد تومان، "خگستر" ۱۶ میلیارد تومان، بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

از طرف دیگر، "فملی" ۱۷ میلیارد تومان، "وبیمه" ۸ میلیارد تومان، "آریان" ۶ میلیارد تومان، "تجلی" ۵ میلیارد تومان خروج نقدینگی را به ثبت رساندند.

بورس و رشد ۱.۶۵ درصدی آخرین روز سال / شاخص با یک‌میلیون و ۳۶۷ هزارواحد بسته شد

معاملات بلوکی و کد به کد

نماد‌های "آریان"، "نوری"، "وغدیر"، "حفاری"، "رافزا"، "کچاد"، "فملی" و "سمگا" جزو نماد‌های بلوکی امروز بازار بودند و نماد‌ی تاکنون در  بخش کد به کد مشاهده نشده است.

حجم‌های مشکوک در روز متعادل بازارسرمایه

امروز نیز می‌توان در جست‌وجوی سهم‌های با حجم مشکوک گشت و به نماد‌های "تکشا" با حجم معامله ۶.۷ میلیون برگه سهم (بیش از پنج و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)، "وسپه" با حجم معامله ۱۵.۸ میلیون برگه سهم (بیش از سه‌برابر میانگین حجم ماه)، "فاراک" با حجم معامله ۸۰ میلیون برگه سهم (بیش از دو و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)، "تمحرکه" با حجم معامله  ۸.۸ میلیون برگه سهم و "وبیمه" با حجم معامله  ۴۵ میلیون برگه سهم (بیش از سه و نیم‌برابر میانگین حجم ماه) اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پارتنر دیروز، آرزوی امروز
ساعت پنج و نیم عصر؛

پارتنر دیروز، آرزوی امروز

نیم نگاهی به بازارسرمایه ۲۳ اسفندماه؛

"بورس" سوار بر خودروسازان / روز ملی "معاملات بلوکی"

حقوقی‌ها، غایب/ خروج نقدینگی حقیقی از کف بزرگان بازار
نیم نگاهی به بازارسرمایه ۲۲ اسفندماه؛

حقوقی‌ها، غایب/ خروج نقدینگی حقیقی از کف بزرگان بازار

ارسال نظر