بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

رشد "ارزش معاملات" با بازگشت اعتماد مردم

رشد
مهم‌ترین فاکتور بازار سرمایه برای تبدیل شدن به بهترین، بحث ارزش معاملات بوده که در حال حاضر عدد بسیار پایینی دارد.
کد خبر : ۲۵۶۴۱۷

پیش نیاز رشد ارزش معاملات، بازگشت اعتماد مردم است

امین ناطقی راد مدیر سرمایه گذاری شرکت پارس آریان در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: مهم‌ترین فاکتور بازار سرمایه برای تبدیل شدن به بهترین، بحث ارزش معاملات بوده که در حال حاضر عدد بسیار پایینی دارد. برای ایده آل شدن بازار، این عدد باید به مقدار معقول و مناسبی برسد و از طرفی کاهش نرخ بهره بین بانکی نیز می‌تواند به تحقق این کار کمک کند.


بیشتر بخوانید: درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران


وی ادامه داد: در واقع ارزش معاملات همانند خون در بازار سرمایه جریان داشته و تا زمانی این فاکتور به وضعیت خوبی نرسد، هر رشد و سودآوری فقط در یک بازه کوتاه مدت ماندگار بوده و پس از مدتی منفی خواهد شد. در این راستا می‌توان گفت اگر مذاکرات به نتایج مثبتی دست پیدا کند و نرخ ارز آزاد نیز در محدوده ۲۵ الی ۲۶ هزار تومان به ثبات برسد، بازار سرمایه فضای مثبت تری به خود خواهد دید.

پیش نیاز رشد ارزش معاملات، بازگشت اعتماد مردم است

مدیر سرمایه گذاری "آریان" با اشاره به لزوم بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر می‌رسد با تصویب بودجه و مشخص شدن نتایج برجام، ابهامات بازار سرمایه از بین می‌رود؛ اما رشد ارزش معاملات فقط به این موضوع بستگی ندارد، چرا که باید اعتماد سهامداران به بورس برگشته و نرخ بهره نیز کاهش پیدا کند.

ناطقی راد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین عملکرد‌های دولت باید به سمتی برود که سیاست‌های جبران کسری بودجه خود را تغییر دهد، به طور مثال می‌تواند به جای فروش اوراق به سمت واگذاری بنگاه‌های دولتی برود. در این راستا دولت می‌تواند اعتماد را به بازار سرمایه برگردانده و در نتیجه آن موجب رشد و رونق بورس شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر