بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
اصلاح یا پولبک شاخص‌کل، کدام یک روند معتبری می‌گیرد!
سهامداران عزیز اگر بدور از معاملات هیجانی در راستای خرید‌های تکمیلی و جایگزینی پرتفوی خود گام بردارند، بسیار موفق‌تر خواهند بود البته ریسک سهم‌های خودرویی، بانکی و درکل برجامی‌ها به‌واسطه حقوقی‌های منفعت‌طلب بسیار بالاست، زیرا این افراد با یک غوره سردی می‌کنند و با یک مویز، گرمی!
کد خبر : ۲۵۶۴۸۳

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص‌کل و روند‌هایی که از خود برجای گذاشت، نشانه‌ای از اهداف بزرگی دارد که شاید هدف‌گیری ۱,۴۲۰ هزارواحدی یکی از پیش‌پا افتاده‌ترین‌ها باشد و طبق پیش‌گشایش روز گذشته، نخستین هدف بزرگ شاخص‌کل را باید دستیابی به پله ۱,۵۰۰ هزارواحدی دانست.

اما سیگنالی که شاخص هم‌وزن در روز دوشنبه به نمایش گذاشت این احتمال را تقویت کرد که باید منتظر اصلاح شاخص‌کل در زمانی دیر یا زود بود، ولی این اتفاق خیلی سریع رخ داد و دیروز بازارسرمایه نخستین روز سرخ خود را به واسطه عرضه‌های فراوان به ثبت رساند؛ بنابراین طبق روالی که بسیاری از بازیگران حقوقی نقش‌آفرینی می‌کنند، عرضه‌ها قابل پیش بینی بود و شاید امروز نیز در روند بازار، این عرضه‌ها بازار را بیش از حد مورد آزار قرار دهد ولی، نباید زیاد نگران بود.

سهامداران عزیز اگر بدور از معاملات هیجانی در راستای خرید‌های تکمیلی و جایگزینی پرتفوی خود گام بردارند، بسیار موفق‌تر خواهند بود البته ریسک سهم‌های خودرویی، بانکی و درکل برجامی‌ها به‌واسطه حقوقی‌های منفعت‌طلب بسیار بالاست، زیرا این افراد با یک غوره سردی می‌کنند و با یک مویز، گرمی!

روز گذشته بازارسرمایه نشان داد که سهم‌های کوچک (با مارکت کپ کوچک) بازار کماکان مورد وثوق بسیاری از اهالی بازار هستند و طی روز‌هایی که بسیاری از معامله‌گران در تعطیلات هستند، سهامداران تازه‌وارد با ضریب ریسک بالاتری اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بازارسرمایه و روند معاملات بدین گونه رقم خورد که صنعت دارو، قند و شکر، بیمه، سیمان و ... شرایط مطلوب‌تری از خود نشان دادند تا شاخص هم‌وزن وضعیت مطلوب‌تری را از خود نشان دهند و نمی‌توان از این نکته گذشت که دیروز در صنعت خودرو ارزش معاملات با ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیاردی رقم خورد اما؛ بیشتر نماد‌ها با رنج کشی منفی مواجه شدند و حتی نفتی‌ها (پالایشی‌ها) در محدوده منفی معامله شدند.

از سوی دیگر، چراغ پولبک به شاخص ۱,۴۰۰ هزارواحدی نیز دیروز روشن شد و باید دید که آیا برای پولبک، شکست معتبری رخ خواهد داد یا خیر و اگر بخواهیم مطمئن شویم که این شکست کاذب نبوده باید شیب نزول را بررسی کرد؛ اینکه در روز‌های آینده شیب تند نزولی بر بازار حاکم شود و سطح عرضه‌ها افزایش یابد، این موضوع نشان از پولبک نیست.

پس می‌توان این وضعیت را ناشی از آن خواند که عده‌ای به دنبال آن هستند که «بهای تمام شده» کمتری وارد بازار شود و کاهش سطح تقاضا را ناشی از این موضوع در بازارسرمایه نشان دهند تا آنکه بازار را به اجبار به‌سوی روند منفی سوق دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حق الناس سهامداران
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
آیا جناب عشقی رئیس بورس و سازمان بورس به سه وعده اش در سال 1401 عمل میکند؟
قرار بود درسال 1401 دیگر سود سهام بصورت دستی از بانک یا بصورت اعلام شماره حساب از فکس به شرکت انجام نشود.
اما شرکتهای زیر در آغاز سال جدید باز همان روش سابق را می روند.شرکتهای :دبالک /غویتا /زمگسا /پدرخش
همچنین قرار بود شرکتها را ملزم کنید سود سالهای قبل سهامداران هم از طریق سجام بهمراه سود امسال واریز کنید.اما هنوز خبری نشده؟پس کی بخشنامه سازمان بورس به شرکتها برای الزامی شدن این کار صادر میشود؟لطفا زمانش را اعلام کنید.
حتی حق تقدم های فروش نرفته هم باید مستقیم از سجام بریزید.نمونه اشحق تقدم های فروش نرفته سهام برکت است که هر کسی برای دریافت سود یا حق تقدم های فروش نرفته باید حضوری برود بانک پارسیان.بانک پارسیان هم بیشتر شهرها شعبه ندارد باید پول کرایه بدهیم یک شهر دیگر سود را بگیریم..راحت بگویید میخواهیم سود به سهامدار نرسد.چرا مردم را اذیت میکنند.
همچنین قرار بود سازمان بورس با هماهنگی نمایندگان مجلس اصلاحاتی فوری در ماده 240 قانون تجارت انجام دهند که سود سهام سهامداران ظرف 1 ماه تا 2 ماه بعد از مجمع مستقیم از طریق سجام به حساب سهامداران واریز گردد.و متخلفان جریمه شوند.چه کاری تا حالا انجام دادید؟یک خط قانون را میخواهید اصلاح کنند.بجای 8 ماه بشود 1 تا 2 ماه.
کوه که نمیخواهید جابجا کنید.عصر دولت الکترونیک است 8 ماه تاخیر در پرداخت سود سهامداران در قرن 21 جز فساد و رانت و سو استفاده از پول سهامداران چه معنی دارد؟قانون تجارت مربوط به 80 سال پیش است.چرا اصلاحش نمیکنید.نمایندگان مجلس انقلابی چرا پیگیری نمیکنند؟
چرا هنوز هیچ کدام از این کارها را در سال جدید انجام نداده اید؟
قرار بود تاکید رهبری بر حمایت از تولید و اشتغال سرلوحه کارتان باشد.چه کاری برای حمایت از سهامدارانی که سرمایه شون را در تولید ملی گذاشته اند انجام دادید؟ تا الان هیچ!چه زمانی سازمان بورس و ریاست آن جناب عشقی میخواهد به رهنمودهای رهبری عمل کند؟
حداقل برنامه عملی و زمانی برای کارتان را اعلام کنید.میلیونها سهامدار زیاندیده نامحرم نیستند.
لطفا پیگیری کنید.باتشکر از سایت خوبتان.