بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
در پیش بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

قلب بازار در حجم معاملات «۵ همت» می‌تپد

قلب بازار در حجم معاملات «۵ همت» می‌تپد
در واقع تا زمانی که حجم عرضه و تقاضا بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ میلیارد بماند، قلب بازار سرمایه به خوبی خواهد تپید.
کد خبر : ۲۵۶۹۸۷

قلب بازار در حجم معاملات ۵۰۰۰ میلیاردی می‌تپد

روزبه شریعتی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی احتمالا قسمتی از بازار که متأثر از تغییرات نرخ دلار و کامودیتی‌ها بوده، روند متعادل و رو به مثبتی را پیش رو خواهند داشت. از طرفی در صنایع فلزی، معدنی، پتروشیمی و حتی پالایشی‌ها این روند افزایشی قابل انتظار بوده چراکه افزایش قیمت نفت و محدوده ۲۸ هزارتومانی دلار توانسته تأثیرات خوبی در این گروه‌ها داشته باشد.


بیشتر بخوانید: کاهش معاملات، نفس بورس را گرفت


وی در ادامه با اشاره به روند احتمالی خودرویی‌ها گفت: سهم‌های خودرویی در دل خود نقدینگی قابل توجهی دارند که این سرمایه در حال جابجا شدن بوده و می‌تواند به تدریج سویه مثبت را به آن‌ها بازگرداند. همچنین روز گذشته، برخی ‌سهم‌های خودرویی پس از چند روز استراحت صف خرید شده و در این راستا به نظر می‌رسد تا چند روز آینده بتوانند صف خرید خوبی را بدون شارپ تجربه کنند.

قلب بازار در حجم معاملات ۵۰۰۰ میلیاردی می‌تپد

این کارشناس در خصوص حجم عرضه و تقاضای امروز در بورس اظهار کرد: بازار در این شرایط که بالای ۵۰۰۰ میلیارد حجم معاملاتی قرار گرفته، وضعیت مثبتی داشته و می‌تواند در همین محدوده ادامه دهد. در واقع تا زمانی که حجم عرضه و تقاضا بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ میلیارد بماند، قلب بازار سرمایه به خوبی خواهد تپید.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان گفت به طور کلی بازار سرمایه، امروز روند مثبتی را به همراه دارد که البته در خصوص شاخص نمی‌توان نظر قطعی داد؛ اما به نظر می‌رسد تا محدوده ۱,۶۰۰ برسد. همچنین با توجه به وضعیت چند روز اخیر بازار از صنایع پیشرو می‌توان به گروه‌های پالایشی، فلزی، خودرویی و برخی گروه‌های پتروشیمی اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تعیین سقف نرخ خوراک گاز؛ کنترل ریسک قیمت تمام شده
مدیرعامل شرکت سبدگردان نیکان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تعیین سقف نرخ خوراک گاز؛ کنترل ریسک قیمت تمام شده

ارسال نظر