بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
بیشترین میزان ارزش بازار گروه بهمن را بشناسید؛

«بهمن دیزل» ارزش بازار "خبهمن" را بالا برد

«بهمن دیزل» ارزش بازار
بیشترین میزان ارزش بازار در پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «بهمن دیزل» با ۴۲،۵۷۷ میلیارد ریال و شرکت «سرمایه‌گذاری بهمن» با ۱۳،۹۰۶ میلیارد ریال قرار گرفت.
کد خبر : ۲۵۷۲۳۶

«بهمن دیزل» ارزش بازار

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، گروه بهمن در گزارش فعالیت اسفندماه ۱۴۰۰ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری را برابر با مبلغ ۱۴۲،۷۶۸ میلیارد ریال اعلام کرد که متشکل از مجموع سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «بورسی» و «غیربورسی» بود. همچنین بیشترین میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیربورسی» با ۱۰۳،۱۷۴ میلیارد ریال شناسایی شد.

«بهمن دیزل» ارزش بازار

از طرفی مابقی سرمایه‌گذاری‌های "خبهمن" در شرکت‌های «بورسی» با ۳۹،۵۹۴ میلیارد ریال نیز به ثبت رسید. همچنین مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های "خبهمن" نسبت به سال گذشته روند صعودی را تجربه کرده است.

طبق گزارش منتشرشده در کدال، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» مربوط به بخش «سرمایه‌گذاری‌ها» با مبلغی بالغ‌بر ۵۳،۶۶۶ میلیارد ریال بود و جایگاه بعدی را نیز «خودرو و ساخت قطعات» با ۴۶،۲۶۳ میلیارد ریال به نام خود ثبت کرد.


بیشتر بخوانید: انتخاب ترکیب جدید هیات مدیره "خبهمن"


ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در "خبهمن"

بر پایه این گزارش، طی عملکرد یک‌ماهه در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» این شرکت ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را برابر با ۱۰۱،۷۵۸ میلیارد ریال به ثبت رساند.

همچنین در صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌های تفکیک‌شده عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری متعلق به گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با ۱۸،۳۳۵ میلیارد ریال شناسایی شد که با توجه به آمار منتشرشده نسبت به بهمن‌ماه به نظر می‌رسد تغییری در این بخش از صورت مالی صورت نگرفته است.

«بهمن دیزل» ارزش بازار

بیشترین میزان ارزش بازار در پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «بهمن دیزل» با ۴۲،۵۷۷ میلیارد ریال و شرکت «سرمایه‌گذاری بهمن» با ۱۳،۹۰۶ میلیارد ریال قرار گرفت. از سوی دیگر، "خبهمن" با سرمایه ثبت‌شده ۱۳۴,۶۳۷ میلیارد ریالی ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه از محل سود سهام محقق‌شده ۳،۰۰۸ میلیارد ریال درآمد را به ثبت رسانده است.

همان‌طور که بیان شد، در اسفندماه عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» بود که بیشترین سرمایه‌گذاری در این بخش به شرکت «بهمن موتور» با ۳۹،۰۴۰ میلیارد ریال تعلق گرفت. همچنین درآمد کسب‌شده در این بخش نیز در مقایسه با بهمن‌ماه تغییری به همراه نداشت.

در پایان باید گفت "خبهمن" در اسفندماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۳۹,۵۹۴ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۱۵۷ درصدی به مبلغ ۱۰۱,۷۵۸ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر