بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
سهم های ارزشمند در پورتفوی سهامداران
سهامداران باید به این مساله توجه داشته باشند که سهم‌های ارزشمندی را در پورتفوی خود قرار دهند؛ لذا می‌توان بخش عمده‌ای از سقوط سهم‌های بازار سرمایه در پورتفویمان را با لحاظ کردن رشد جاماندگان شاخص کل جبران کرد.
کد خبر : ۲۵۷۷۲۰

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شاخص‌های بازدهی بازار سرمایه طی معاملات روز گذشته همواره سیگنال‌های خوبی را به معامله‌گران بازار نشان دادند حتی می‌توان گفت کماکان انتظار رشد بازار را با توجه به این سیگنال‌ها از بازار سرمایه داشت، اما همیشه نباید به بازار‌های مالی به سادگی نگاه کرد چراکه شاید امروز به دلیل آخرین روز معامله این هفته بازار سرمایه با رشد عرضه‌ها همراه شود و تمام معادلات صعودی بازار و تکنیکالی را بر هم زند.

با نگاهی به شاخص RSI می‌توان شکست خط روند‌ها به سوی بالاتر را مشاهده کرد که همین موضوع سیگنال مثبت امروز بازار سرمایه است و باتوجه به اینکه طی روز‌های گذشته شاخص هم وزن به صورت مثبت و بهتر از شاخص کل بازدهی معقولی را از خود نشان داده می‌توانیم احتمال رشد سهم‌های جامانده در بازار سرمایه را داشته باشیم؛ بنابراین سهامداران باید به این مساله توجه داشته باشند که سهم‌های ارزشمندی را در پورتفوی خود قرار دهند؛ لذا می‌توان بخش عمده‌ای از سقوط سهم‌های بازار سرمایه در پورتفویمان را با لحاظ کردن رشد جاماندگان شاخص کل جبران کرد.

پس سهامداران به دنبال سهم‌هایی باشند که غیر از وضعیت بنیادی خوب شرکت، آینده تکنیکالی مناسبی را هم داشته باشند.

اخبار مثبت پیرامون بازار سرمایه در این چند روزه به مراتب به بازار جذب شده است. مثل فروش دامنه نوسان تا ۱۰ درصد، رشد نرخ شوینده ها، حذف ارز ترجیحی و رشد نرخ‌هایی مانند شکر و آرد و تاثیر آن در قیمت تمام شده محصولات کارخانه‌های مرتبط که می‌توان آنها را جزو خبر‌های تقریبا مثبت مختص بازار سرمایه نام برد.

در پایان از این نکته نباید گذشت که حجم نقدینگی ورودی به بورس نسبت به روز‌های گذشته با افزایش همراه بوده به طوری که خودرویی‌ها و شیمیایی‌ها توانستند دیروز سهم خوبی را از این نقدینگی داشته باشند. ضمن آنکه تک سهم‌ها و سهم‌های کوچک بازار نیز طی این روز‌ها حجم معاملات خوبی را مشاهده می‌کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد تقی دهقانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
با سلام و عرض ادب .ممنون میشوم که مطلبی در باره لزوم تسهیلات خرید سهام از طرف بانک ها با ضمانت پرتفوی سهامی به سهام داران خرد هم بنویسید .بعنوان مثال من برای رهن منزل مجبورم سهام م را نقد کنم ولی اگر وام با ضمانت سهام که بانک قبول کند و می‌تونه سهام بیمه هم بکند که متضرر نشود ارائه می شد سهامم را نگهمیداشتم