بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
بانک ها دنبال بیل زدن در جاده مخصوص
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به پرونده ای که ۱۶ ماه خاک خورده و کاسبی ۱۵۰‌ همتی اهالی پاستور و...
کد خبر : ۲۵۸۱۶۲

بانک ها دنبال بیل زدن در جاده مخصوص

به گزارش بورس نیوز، بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مدتهاست که محل حرف و داستان شده، آقایان عادت کرده اند هر از چندگاهی خبر از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی بدهند و محتکران را هوشیار کنند و قیمت مواد غذایی را بالا ببرند و بعد اعلام کنند که فعلاً اجرای این طرح به تعویق افتاده است.‌ دیشب اما رئیس پاستور با قاطعیت از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و بلافاصله مبالغی هم به حساب برخی سرپرستان خانوار واریز شد. جالب اینجاست که دهک های پایین فقط ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از دهک های مثلا متوسط دریافت می کنند و خدا را شاکریم که نمردیم و فهمیدیم اختلاف طبقاتی با ۱۰۰ هزار تومان مرتفع شده و عدالت برقرار می شود!
اما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چند نکته دیگر هم دارد. طبق ادعای برخی دوستان، اهالی پاستور از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۴۰۰ همت درآمد خواهند داشت که ۲۵۰ همتش را در قالب کوپن الکترونیکی و یارانه به مردم خواهند داد و ۱۵۰ میلیارد تومان هم ته جیب شان می ماند! البته که کاسبی بدی نیست؛ ولی خدا می داند چه حسابی است که اول سراغ حذف یارانه قوت مردم رفته اند و از خیر ۱۳۸۰ همت یارانه گاز و انرژی گذشته اند؟ هر چه هست، بررسی ها نشان می دهد دولت ها فقط وقتی اوضاع خیلی خیط باشد، دست روی یارانه نان می گذارند!

وعده سرخرمنی که فقط بورسی ها باور کردند
وعده دلار ۱۵ هزار تومانی را که یادتان هست؟ همان وعده ای که خیلی ها پر سر و صدا اعلام می‌کردند امکان تحقق آن هست و عده ای هم با باور این وعده، چوب حراج به سهام خود زدند.
دلار بازار آزاد امروز از ۲۹ هزار تومان فراتر رفت و دلار نیمایی هم نزدیک به ۲۵ هزار تومان معامله می‌شود.‌ فقط مانده ایم در سادگی برخی فعالان بازار سرمایه...

مافیا؟ کو؟ کجاست؟
یکی از اهالی بهارستان هم خبر داده به زودی لیستی از مافیای بازار خودرو منتشر خواهیم کرد! البته که جستجوی مافیا چندان کار سختی هم نیست. کافی است سری به آنان که خودروهای دست دوم خارجی را چندین میلیارد تومان بالاتر از قیمت همان خودرو در کشورهای دور و اطراف مان به مردم قالب می کنند، بزنید.

بانک ها دنبال بیل زدن در جاده مخصوص
جاده مخصوص خیلی وقت است که منتظر خبر نهایی واگذاری است. نکته اینجاست که اهالی مجلس اعلام کرده اند نام چند بانک لابلای لیست متقاضیان خرید سهام خودرویی ها خودنمایی می کند. اینها اگر بیل زدن بلد بودند، باغچه همان شرکت های غیر مرتبطی را بیل می زدند که روی دست شان مانده. فشار آقایان برای خروج بانکها از بنگاه داری که به نتیجه نرسید و دود سرمایه گذاری بانک ها در سهام نیروگاه ها و... به چشم سهامدار رفت. امیدوارم حداقل این بار سهام خودرویی ها را دست بانک ها ندهند.‌ جاده مخصوص، مرد میدان می‌خواهد و بعید است که بانک هایی که بعضا خودشان در گل زیان مانده‌اند، توان رهانیدن اهالی جاده مخصوص از بند زیان را داشته باشند. خدا کند آش جاده مخصوص از این شورتر نشود.

پرونده ای که ۱۶ ماه خاک خورد
و اما خبر پایانی اینکه اهالی بهارستان گفته اند تحقیق و تفحص از پرونده تخلفاتی ۹۲ همتی فولادساز اصفهانی ۱۶ ماه است که خاک می خورد و خبری از نتیجه نیست که نیست. انگار مسوولان ما عادت کرده اند برای پیدا کردن بانی مشکلات، گرد جهان بگردند. آقایان، اگر این پرونده ۱۶ ماه روی دست تان مانده، باید دید چه کسی اعمال نفوذ کرده.‌ اگر هم توان رسیدگی ندارید، نه وقت مردم را بگیرید و نه بودجه مملکت را هدر ندهید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر