بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری آگاه گفت:

سعی می شود مشتریان خرد به بورس کالا راه پیدا کنند

سعی می شود مشتریان خرد به بورس کالا راه پیدا کنند
مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری آگاه گفت:در حوزه بورس انرژی بحث انرژی و معاملات فرآورده‌های نفتی و برق است که ظرفیت‌های آن برای معامله گران در حال افزایش است.
کد خبر : ۲۵۸۲۸۶

محمد امیری+بورس نیوز

محمد امیری، مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری آگاه در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص این کارگزاری اظهار کرد: کارگزاری آگاه تنها کارگزاری است که در حوزه تخصصی بورس کالا و انرژی در نمایشگاه بین المللی با اهداف مختلفی شرکت کرده است، از جمله هدف افزایش فرهنگ بازار سرمایه، ظرفیت‌هایی که در آینده در بازار سرمایه اتفاق می‌افتد و گواهی سپرده کالایی که قرار است در بورس کالا توسعه پیدا کند.



وی افزود: با توجه به بحث مالیات بر ارزش افزوده که در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و در معاملات گواهی سپرده کالایی حذف شده و امکان رشد این فضا وجود دارد، در این فضا برای صنعتگران حوزه انرژی و نفت راهکار‌هایی دیده شده و در جلسات مشترک ارائه می‌شود.

امیری ادامه داد: کارگزاری آگاه بالغ بر ۱۵۰۰ نفر پرسنل و بیش از ۱۱۰ شعبه داخل کشور دارد. از نظر تعداد استیشن معاملاتی بورس کالا، بیشترین استیشن معاملاتی را داراست و مشتریان بزرگی با کارگزاری آگاه فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: فکر می‌کنم با اتفاقای که در بورس کالا رخ می‌دهد، به واسطه شفاف سازی و اعتمادسازی زمینه رشد ایجاد می‌شود و فعالان این حوزه بیشتر با ظرفیت بورس کالا آشنا خواهند شد. این شفاف سازی کمک می‌کند بسیاری از محصولاتی که در گذشته خارج از بورس کالا عرضه می‌شد با عرضه در بورس کالا اعتماد و اطمینان فعالان بیشتر شود.

مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری آگاه در این باره خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، دارد سعی می‌شود که مشتریان خرد نیز به بورس کالا راه پیدا کنند. در حوزه بورس انرژی بحث انرژی و معاملات فرآورده‌های نفتی و برق است که ظرفیت‌های آن برای معامله گران در حال افزایش است.

امیری در پایان درخصوص توسعه بورس کالا گفت: بازار بورس کالا مطمئنا بزرگتر می شود و توسعه پیدا خواهد کرد. به طور مثال زنجیره فولاد به بورس کالا آمده است، برنامه‌هایی برای ورود خودرو به بورس کالا وجود دارد، معاملات شمش طلا به صورت گواهی سپرده کالایی به این بورس خواهد آمد. با حذف ارز ترجیحی پیش بینی می‌شود که راه برای آورده محصولات کشاورزی بیشتر فراهم شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر