بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
۴۰۰ هزار خانه جدید خالی گزارش شده است
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی به وزارت دارایی معرفی شده که از این میزان ۶۰ هزار مورد اعتراض کردند و این اعتراضات در دست بررسی است و از مابقی خانه‌ها اعتراضی دریافت نشده است. حدود ۴۰۰ هزار خانه جدید خالی نیز گزارش شده است.
کد خبر : ۲۵۸۹۲۶

۴۰۰ هزار خانه جدید خالی گزارش شده است

به گزارش بورس نیوز، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات وزارتخانه برای بحث مسکن، اظهار کرد: در مورد بحث اجاره بسته اجاره بها تهیه شده و در ستاد تنظیم بازار تصویب شده که به موجب آن ۲۵ درصد افزایش در تهران را شامل می‌شود.



وی عنوان کرد: بین ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن برای دهک‌های پایین پیش بینی کرده‌ایم که به زودی مردم می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و قابل پرداخت است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آژانس‌های مسکن نیز به نوعی باید کارت‌های تخصصی و اعتباری از وزارت مسکن دریافت و در سامانه مسکن ثبت نام کنند و وجود این سامانه با توجه به اینکه زیر ساخت آن هنوز وجود ندارد، نشان می‌دهد سال آینده می‌دانیم فلان مسکن مربوط به چه کسی است و با چه میزانی اجاره داده شده است و حتما باید این‌ها در سامانه ثبت شود و در سامانه قابل کنترل است.

قاسمی درخصوص اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی به وزارت دارایی معرفی شده است که از این میزان ۶۰ هزار مورد اعتراض کردند و این اعتراضات در دست بررسی است و از مابقی خانه‌ها اعتراضی دریافت نشده است. حدود ۴۰۰ هزار خانه جدید خالی نیز گزارش شده است.

وی افزود: خانه‌های خالی به گونه‌ای دیده شده که اگر اجاره ندهند ضرر سنگینی می‌کنند و اجرای این قانون بسیار فایده خواهد داشت و تاثیر خوبی دارد.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آخرین وضعیت ۴ هزار مسکن، تصریح کرد: در رابطه با نهضت ملی مسکن با آقای رئیس جمهور جلسه داشتیم و قرار است دو پارت دو میلیونی را در کشور آغاز کنیم. آخرین آماری که وجود دارد این است که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد از خاک برداری تا سقف کار‌های ساختمانی را در دست اجرا داریم.

قاسمی بیان کرد: امیدوار هستیم تا سالگرد تشکیل دولت این میزان را به حدود ۲ میلیون برسانیم تا در دو بخش دو میلیون آن را تا پایان دولت تحویل دهیم. اولین سری این واحد‌ها از مهر ماه امسال تحویل خواهد شد و به صورت ماهانه تحویل واحد‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
متقاضیان وام ودیعه مسکن از فردا ثبت نام کنند
در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن؛

متقاضیان وام ودیعه مسکن از فردا ثبت نام کنند

پیمان مولوی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد :

عوامل تقویت کننده و بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱

ارسال نظر