بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
فروش «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» "شکبیر" ۲۱ هزار تن کاهش یافت؛

کاهش درآمد صادراتی پتروشیمی امیرکبیر

کاهش درآمد صادراتی پتروشیمی امیرکبیر
بیشترین کاهش فروش متوجه محصول «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» شد و طی یک ماه شاهد اُفت ۲۱ هزار تنی بود.
کد خبر : ۲۵۹۰۹۹

پتروشیمی امیرکبیر+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی امیرکبیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی ارائه‌شده خود را بالغ‌بر یک هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان به ثبت رساند.

این درآمد‌ ماهانه از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی شناسایی شد و طی ۲ ماه گذشته نیز درآمد‌های این پتروشیمی به ۴ هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان رسید، همچنین "شکبیر" سرمایه ثبت‌شده خود را ۳۶۰ میلیارد تومان گزارش کرده است.

عملکرد ماهانه پتروشیمی امیرکبیر+بورس نیوز

در اردیبهشت‌ماه میزان درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آورد برابر با یک هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بود که ۶۳ درصد از مجموع درآمد ماهانه را به خود اختصاص داده و همچنین از فروش محصولات در بازار خارجی نیز ۷۰۶ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.


بیشتر بخوانید: فروش بیش از ۱۹ هزار تن فرآورده هیدروکربوری در بورس انرژی


درآمد‌های حاصل‌شده پتروشیمی امیرکبیر

بر پایه این گزارش، درآمدی که "شکبیر" در اردیبهشت‌ماه به ثبت رساند نسبت به فروردین‌ماه کاهش ۳۵ درصدی را شاهد بود و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۵ درصد رشد را تجربه کرده است.

بیشترین درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر در دومین ماه سپری‌شده از سال مالی شناسایی کرد مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود و بیشترین سهم درآمد ماهانه را «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۶۵۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد و نرخ فروش این محصول در اردیبهشت‌ماه ۳۷ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید.

روند درآمد ماهانه شکبیر+بورس نیوز

لازم به ذکر است که گران‌ترین محصول ارائه‌شده "شکبیر" مربوط به محصول «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» در بازار صارداتی با ۳۷ میلیون تومان در ازای هر تن بود، درآمدی که در بازار خارجی به دست آمد ۷۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته اُفت ۵۵ درصدی را طی این دوره بر جای گذاشت.


فروش محصولات پتروشیمی امیرکبیر در اردیبهشت‌ماه ۶۷ هزار و ۳۱۶ تن اعلام شد که نسبت به ماه گذشته شاهد ۳۱ درصد کاهش فروش ماهانه بود، مجموع فروش محصولات تولیدی پتروشیمی امیرکبیر تا اردیبهشت‌ماه برابر با ۱۶۵ هزار و ۱۳۹ تن بود.

بیشترین سهم فروش محصولات را در بخش فروش داخلی با ۴۸ هزار تن مشاهده می‌کنیم، همچنین بیشترین فروش محصول در اردیبهشت‌ماه در اختیار «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۱۷ هزار و ۵۸۰ تن در اختیار داشته است.

مجموع فروش صادراتی پتروشیمی امیرکبیر در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۹ هزار و ۳۰۹ تن اعلام شد، این مقدار فروش در مقایسه با ماه گذشته ۵۵ درصد کاهش را به دنبال داشت، بیشترین کاهش فروش متوجه محصول «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» شد و طی یک ماه شاهد اُفت ۲۱ هزار تنی بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
«پلی‌اتیلن سبک خطی AA ۰۲۰۹» درآمدزاترین
درآمدهای "شکبیر" از فروش محصولات افزایش یافت؛

«پلی‌اتیلن سبک خطی AA ۰۲۰۹» درآمدزاترین "شکبیر"

کاهش درآمد هفتگی
«پلی‌اتیلن سبک فیلم H ۲۴۲۰» پتروشیمی امیرکبیر متقاضی نداشت؛

کاهش درآمد هفتگی "شکبیر"

ثبات در عرضه «پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن ۳ EX»
درآمدزاترین محصول "شکبیر" چه کالایی بود؛

ثبات در عرضه «پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن ۳ EX» "شکبیر"

ارسال نظر