بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
معاون مالی مجموعه آسیاتک در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

آسیاتک به اهداف خود رسیده است

آسیاتک به اهداف خود رسیده است
قیمت سهام بازگو کننده و بازتاب فعالیت‌های شرکت بوده و اگر فعالیت‌ها طبق برنامه و بودجه به خوبی پیش برود، خرید و فروش بهتری خواهد داشت که در حال حاضر برای آسیاتک نیز همین گونه است.
کد خبر : ۲۵۹۵۰۹

قیمت سهام؛ گویای فعالیت شرکت‌ها

بورس نیوز:

محمد جهانگیریان معاون مالی مجموعه آسیاتک در خصوص روند عملکردی این شرکت  به بورس نیوز گفت : طبق گزارش و اطلاعات حسابرسی نشده که در سامانه کدال به ثبت رسیده، می‌توان گفت اهداف این مجموعه با حدود ۳ درصد اختلاف به سرانجام رسیده است. در واقع بحث مالیات حاصل از محل سود انباشته شده که برای امسال پیش بینی شده بود، در مجمع عمومی و فوق العاده در حال تدارک بوده و قطعا به سرانجام خواهد رسید.


بیشتر بخوانید: "آسیاتک" رکورد درآمد ماهانه را جابه‌جا کرد


معاون مالی مجموعه آسیاتک در اشاره به اهداف شرکت اظهار کرد: در واقع مبلغ مالیات را ذخیره کرده و البته لازم به ذکر بوده که این مبلغ مشمول معافیت مالیاتی می‌شود. همچنین این موضوع در افزایش سود از مبلغ تحقق شده کمک خواهد کرد. مبلغ سود مازاد محاسبه شده را برای افزایش سرمایه در نظر گرفتیم و به همان میزان مالیات به نرخ حساب کردیم که طبق بند ۳ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ این اختلاف ایجاد شد و در واقع مجموعه به جز در زمینه مالیات به سایر اهداف رسیده است. همچنین برای سال‌های آینده پیش بینی شده برنامه‌ها طبق گزارش ارزش گذاری جلو رفته و نهایتا در پایان خردادماه بودجه سال ۱۴۰۱ را طبق گزارشات بورسی، منتشر خواهیم کرد.

جهانگیریان در رابطه با برنامه شرکت برای قیمت سهام به بورس نیوز گفت: در این راستا لازم به ذکر بوده شرکت‌ها نمی‌توانند قیمت سهام خودشان را محاسبه کنند. به هر حال بازار سرمایه و خرید و فروش‌های موجود در آن آزاد بوده و در واقع می‌توان گفت صحبت در این زمینه اصولی نیست. البته قیمت سهام بازگو کننده و بازتاب فعالیت‌های شرکت بوده و اگر فعالیت‌ها طبق برنامه و بودجه به خوبی پیش برود، خرید و فروش بهتری خواهد داشت که در حال حاضر برای آسیاتک نیز همین گونه است.

وی ادامه داد: همچنین در صورتی که گزارشات مالی، حسابرسی و برنامه بودجه سال آینده منتشرشده در کدال، طبق اهداف پیش نرود، بازخورد منفی دریافت خواهد کرد. در این راستا آسیاتک سعی می‌کند فعالیت‌های شرکت را طبق برنامه به پیش برده و پروژه‌ها را موفق جلو ببرد. بر این اساس سهامداران خرد و عمده می‌توانند در معاملات به تصمیم گیری مناسبی بپردازند.

معاون مالی مجموعه آسیاتک افزود: نوسانات موجود در بازار سرمایه به دلیل سهام تازه عرضه شده و خرید عرضه‌های اولیه رخ داده که در این خصوص به نظر می‌رسد بازار برای رسیدن به تعادل در حدود یک تا سه ماه به زمان نیاز دارد. در واقع می‌توان گفت قیمت سهام را به نوعی سهامداران تعیین می‌کنند و اکثر آن‌ها حقیقی و مردم عادی هستند که در تابلوی معاملات به خوبی قابل مشاهده است.

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت این صنعت جذاب، فعال و پویا بوده و می‌توان دریافت شرکت‌هایی نظیر آسیاتک که در چند سال اخیر عرضه شدند، همین برنامه را داشته و از نوسانات بازار بهره‌مند شده اند. 

 

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کسب درآمد ۹۵ میلیارد تومانی از سوی انتقال داده‌های آسیاتک؛

"آسیاتک" رکورد درآمد ماهانه را جابه‌جا کرد

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک اعلام کرد؛

خرید ملک "آسیاتک" جهت توسعه کسب و کار

ارسال نظر