بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
چین، اصلی ترین مقصد صادران نفت خام ایران
تخمین زده می‌شود که صادرات نفت خام ایران بین اول ژوئن تا ۱۹ ژوئن به طور متوسط ​​به ۹۶۱ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۵۹۵۸۰

چین، اصلی ترین مقصد صادران نفت خام ایران

بورس نیوز: روز گذشته اویل پرایس در گزارشی با عنوان «Iran’s Oil Exports Surge In June» بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی تجارت نفت دریایی پترولجستیک عنوان کرد که صادرات نفت ایران به چین در ماه جاری افزایش داشته است.



طبق این گزارش، تخمین زده می‌شود که صادرات نفت خام ایران بین اول ژوئن تا ۱۹ ژوئن به طور متوسط ​​به ۹۶۱ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

با وجود بن‌بست دیپلماتیک بر سر توافق هسته‌ای، ایران در حال آماده شدن برای پیوستن مجدد به بازار جهانی نفت بوده است. این کشور تولید و همچنین صادرات به بازار اصلی خود یعنی چین را افزایش داده است.

چین از زمان اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۸، زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران خارج کرد، اصلی‌ترین مقصد صادرات نفت خام ایران بوده است.

به گزارش اویل پرایس، چین از سال ۲۰۱۸ هرگز واردات نفت خام ایران را متوقف نکرده است و حتی اداره کل گمرک چین در اوایل این هفته رسماً گزارش داد که چین واقعاً نفت خام ایران را در ماه می‌وارد کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر