بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
رونق بازار سنگ آهن با کاهش محدودیت های کرونایی چین
قیمت سنگ آهن در بازار وارداتی چین به دلیل کاهش محدودیت های قرنطینه ای کالاهای وارداتی به چین و عدم ثبت موارد جدید ابتلا در پکن و شانگهای جو بازار فلزات را مثبت کرد و قیمت ها را بالا برد.
کد خبر : ۲۵۹۸۰۳

رونق بازار سنگ آهن با کاهش محدودیت های کرونایی چین

بورس نیوز: شاخص قیمت موسسه پلاتس با ۵.۴ دلار رشد به ۱۲۵ دلار در هر تن خشک سی اف آر رسید. رشد قیمت بیلت در چین هم به رونق بازار سنگ آهن و افزایش امیدواری‌ها کمک نمود.

در بورس سنگاپور قیمت ۴.۱ درصد بالا رفته ۱۲۴.۸ دلار در هر تن شنیده شد. در بورس دالیان نیز قرارداد سپتامبر سنگ آهن ۶.۳ درصد بالا رفته ۱۲۰.۹۹ دلار در هر تن شنیده شد.

چین زمان قرنطینه مسافران ورودی به کشور را به نصف کاهش داد و یکی از سخت‌گیرانه‌ترین محدودیت‌های کرونایی دنیا را کم کرد که از سال ۲۰۲۰ سفر‌های داخل و خارج از کشور را متوقف کرده و فعالیت اقتصادی را کند کرد.

پکن و شانگ‌های روز سه‌شنبه هیچ مورد ابتلای جدیدی گزارش نکردند. این اولین باری است که هر دو شهر به طور همزمان از اواخر فوریه پس از ماه‌ها مبارزه با کرونا، وضعیت خود را در حال پاک گزارش کردند. قیمت محصولات فولادی نیز افزایش یافت.

حال که محدودیت‌های کرونایی رو به اتمام است باید دید بسته‌های محرک اقتصادی چقدر با جدیت اعلام و اجرا می‌شوند فعلا که هیچ زمان بندی مشخصی اعلام نشده است. از طرفی مسئله کنترل تولید فولاد برای کاهش آلاینده‌ها نیز فعالان بازار سنگ آهن چین را نگران کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش قیمت سنگ آهن در سه هفته متوالی
در بازار سنگ آهن مشاهده می شود؛

کاهش قیمت سنگ آهن در سه هفته متوالی

در قطعی برق خط ۲ فولادسازی را نصب کردیم/بومی سازی با راهنمایی چادرملو
مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود در نشست "یک دیدار یک عرضه":

در قطعی برق خط ۲ فولادسازی را نصب کردیم/بومی سازی با راهنمایی چادرملو

رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نگرانی بزرگ سنگ آهنی ها برطرف می شود؟

ارسال نظر