بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
طبع اگزالات لیمو ترش + رفع تلخی آبگوشت ناشی از لیمو عمانی
از مرکباتی که پر مصرف می‌باشد و یک طعم دهنده عالی برای مواد غذایی و همچنین خواص و ارزش غذایی بالایی دارد، می‌توان لیمو ترش را نام برد. طبع این لیمو سرد می‌باشد و به دلیل همین طبع سرد و خواص فراوانی که دارد، مصرف آن برای گرم مزاج‌ها به خصوص در فصل گرم سال ضروری می‌باشد.
کد خبر : ۲۶۰۲۰۷

طبع اگزالات لیمو ترش + رفع تلخی آبگوشت ناشی از لیمو عمانی

بورس نیوز: همان طور که گفته شد، با توجه به طبع سرد لیمو ترش مصرف آن به سرد مزاج‌ها توصیه نمی‌شود،

زیرا باعث ضعف در سیستم عصبی، گرفتگی عضلات، سرفه، نفخ و درد مفاصل می‌شود.

از خواص لیمو ترش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

مصرف لیمو برای درمان تب بسیار موثر می‌باشد. باعث می‌شود تا معده تقویت شود و کبد را پاکسازی می‌کند. همچنین شربت آبلیمو حرارت بدن را پایین می‌آورد و خستگی را رفع می‌کند. مصرف مداوم این محصول سموم بدن را دفع و سر درد ناشی از گرمازدگی را برطرف می‌کند.

ضمنا، می‌توانید برای درمان گلودرد، آب لیمو ترش را با مقداری عسل مخلوط کنید و صبح به صورت ناشتا میل نمایید.

به گفته برخی از متخصصین با توجه به طبع لیمو ترش، مصرف روزانه لیمو ترش برای کسانی که گرم مزاج هستند، لازم و ضروری می‌باشد و باعث سردی نمی‌شود. زیرا این میوه باعث کاهش التهابات درونی کبد، حرارت و رطوبت بدن می‌شود. همچنین باعث می‌شود تا خون رقیق شده و هضم غذا‌های شیرین، سنگین و چرب را راحت‌تر می‌کند.

ضمنا، مصرف لیمو ترش این میوه پر خاصیت، یبوست را در افراد گرمی مزاج رفع می‌کند. همچنین مشکلاتی مانند تورم، قرمزی، گرفتگی صدا و حلق، خارش ته حلق یا حنجره، تنگی نفس و جوش را بهبود می‌بخشد.

شایان ذکر می‌باشد، افرادی که دارای ضعف اعصاب می‌باشند و سرد مزاج هستند، به هیچ عنوان از لیمو ترش و حتی دیگر خوردنی‌های ترش مصرف نکنند.

در این میان توصیه می‌شود اگر کسانی که با مصرف این میوه دچار عارضه می‌شوند، بهتر است از شربت آن مصرف نمایند. مصرف شربت آبلیمو برای سرد مزاج‌ها بی ضرر است و سردی معده را کاهش می‌دهد. اما به گرم مزاج‌ها مصرف خود لیمو ترش توصیه می‌شود و بهتر است از شربت آن کمتر استفاده نمایند.

جایگزین لیمو عمانی در آبگوشت

درست است که لیمو عمانی در آبگوشت طعم و مزه آن را چندین برابر خوشمزه‌تر می‌کند، اما گاهی در دسترس نیست و باید به دنبال جایگزینی برای آن باشیم.

بدین منظور بهتر است از پودر آن استفاده کنید و یا با توجه به سلیقه و مزاج خود که بخواهید چه مزه ایی باشد می‌توانید از رب انار، آب لیمو و یا برخی‌ها حتی از قره قورت استفاده می‌کنند.

اگرچه برخی افراد عاشق خوردن لیمو عمانی در غذا هستند، اما برخی افراد معتقدند که آن را نخورید، زیرا فکر می‌کنند تا چربی‌های موجود در غذا در آن جمع شده است و مضر است.

اما جالب است بدانید خوردن آن به خصوص در قیمه و آبگوشت باعث جذب بسیار بیشتر آهن می‌شود و از سرطان نیز پیشگیری می‌کند.

طبع اگزالات لیمو ترش + رفع تلخی آبگوشت ناشی از لیمو عمانی

اگر نگرانی جمع شدن چربی در آن هستید، کمی چربی آن را بگیرید و سپس بخورید.

آیا دلیل این همه تاکید بر مصرف لیمو عمانی داخل غذا را می‌دانید یا فقط فکر می‌کنید که به عنوان یک چاشنی باعث خوشمزه‌تر شدن غذای شما می‌شود که رفع تلخی آبگوشت ناشی از لیمو عمانی نیز اهمیت خود را دارد و نباید از آن در آبگوشت زیاد استفاده کرد.

از مهمترین خواص آن می‌توان به ضد سرطان بودن آن اشاره کرد.

پیشگیری از پوکی استخوان و نیز تقویت عضلات بدنی و استخوان‌ها از دیگر فواید آن است.

محافظی بسیار قوی در برابر انواع ویروس‌ها و هم چنین آرامش دهنده و غلبه بر استرس است.

لیمو ترش اگزالات دارد

سیترات موجود در لیمو ترش باعث جلوگیری از تشکیل بلور‌های اگزالات می‌شود و تشکیل سنگ کلیه را بسیار کند می‌کند. برای درمان سنگ کلیه با لیمو ترش آب دو لیمو ترش را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و بنوشید این نوشیدنی را یک بار در طول روز و یک بار در شب به مدت یک ماه مصرف کنید خواهید دید که دیگر سنگی در کلیه تان باقی نمی‌ماند و از این بیمار نجات پیدا می‌کنید.

این سوال در ذهن افراد به وجود می‌آید که آیا لیمو ترش اگزالات دارد. جواب این سوال بسیار واضح است در ترکیبات و جدول غذایی لیمو ترش ماده اگزالات وجود ندارد. اگزالات لیمو ترش ماده طبیعی است که در بسیاری از غذا‌ها یافت می‌شود. سنگ‌های کلسیم اگزالات شایع‌ترین نوع سنگ کلیه هستند و افراد زیادی از وجود این سنگ رنج می‌برند.

طبع اگزالات لیمو ترش + رفع تلخی آبگوشت ناشی از لیمو عمانی

استفاده از مواد طبیعی و میوه‌ها در درمان بیماری و پیشگیری از آن‌ها به جای دارو‌های شیمیایی عوارض کمتری به دنبال دارد. یکی از مهمترین و موثر‌ترین روش‌ها برای درمان عفونت کلیه استفاده از لیمو ترش و آب لیمو ترش است اسید استیک موجود در این میوه باعث رفع عفونت می‌شود.

هنگامی که درد شدید در ناحیه کلیه دارید می‌توانید به صورت ناشتا مخلوط آب لیمو ترش و آب مصرف کنید همچنین می‌توانید به این ترکیب روغن زیتون هم اضافه کنید تا تاثیر آن بیشتر شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر