بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
شناسایی ۱۵۰ فعال اقتصادی بدون اظهارنامه مالیاتی
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ فعال اقتصادی شناسایی شده‌اند که مبلغ واریزی به دستگاه کارتخوان آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند، گفت: مبلغ واریزی به پوز این افراد، پول قرض‌الحسنه نیست.
کد خبر : ۲۶۰۴۵۰

شناسایی ۱۵۰ فعال اقتصادی بدون اظهارنامه مالیاتی

بورس نیوز: داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی از فعالیت‌های اقتصادی مالیات می‌گیرد، اظهار کرد: این کار به این معنی است که ازآنچه نشان‌دهنده فروش و کسب درآمد و سود خالص فعالیت‌های اقتصادی است، بر اساس محاسبات کارشناسی و قانونی مالیات دریافت می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از دستگاه کارتخوان، کارت به کارت و گردش حساب بانکی که نشانی از فعالیت اقتصادی ندارد، مالیات کسر نمی‌شود.

وی افزود: دستگاه مالیاتی در حوزه اخذ مالیات، حساب‎ افراد را رصد می‌کند تا فعالان اقتصادی بر اساس درآمدزایی خود، مالیات منصفانه دولت را پرداخت کنند.

منظور تاکید کرد: واریز مبالغ بالای پول و به‌دفعات مکرر از طریق دستگاه کارتخوان به‌حساب افراد می‌تواند نشان از فعالیت اقتصادی آن‌ها باشد و فعالان اقتصادی باید اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: اگر فردی فعالیت اقتصادی داشته و گزارش درآمد خود را اعلام نکرده باشد و سازمان امور مالیاتی بر اساس داده‌های اقتصادی و گردش حساب‌های آن فرد به این نتیجه برسد که وی کسب‌وکار داشته و به درآمد بالایی دست پیدا کرده، علاوه بر پرداخت مالیات، طبیعتاً مشکلات قانونی برای آن فرد به وجود خواهد آمد.

وی برای نمونه به شناسایی فردی که طی سال گذشته در معاملات رمزارز مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از طریق دستگاه کارتخوان کسب درآمد داشته اشاره کرد و افزود: این فرد هنوز اظهارنامه‌ای به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نکرده که در صورت عدم ارائه اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر اینکه باید مالیات خود را پرداخت کند، مرتکب جرم کیفری هم شده است.

منظور با بیان اینکه حدود ۱۵۰ فعال اقتصادی شناسایی شده‌اند که مبلغ واریزی به دستگاه کارتخوان آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند، گفت: مبلغ واریزی به پوز این افراد، پول قرض‌الحسنه نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی درخصوص مالیات به مبالغ واریزشده از طریق کارت به کارت گفت: تاکنون مبالغ کارت به کارت شده بررسی نشده و برای بررسی این موارد نیاز به دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی افراد داریم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرار مالیاتی سنگین سه شرکت فولادی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

فرار مالیاتی سنگین سه شرکت فولادی

سامانه مودیان باعث شفافیت خوبی می شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

سامانه مودیان باعث شفافیت خوبی می شود

محمدعلی احمدزاد اصل، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

چرا با وجود افزایش چند باره نرخ محصول شرکت ها، قیمت سهم ها رشد نمی کند؟

ارسال نظر