بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
تکنولوژی Tether شامل چه لایه‌هایی است؟
دنیای ارز‌های دیجیتال همیشه جذابیت‌های خودش را دارد و پیچیدگی‌های آن هر کاربری را مجذوب خود می‌کند.
کد خبر : ۲۶۱۰۹۵

تکنولوژی Tether شامل چه لایه‌هایی است؟

بورس نیوز: دنیای ارز‌های دیجیتال همیشه جذابیت‌های خودش را دارد و پیچیدگی‌های آن هر کاربری را مجذوب خود می‌کند. تتر نیز به عنوان یکی از انواع ارز‌های دیجیتال، توانسته است به محبوبیت زیادی دست یابد و هر کاربری دوست دارد تا قبل از سرمایه‌گذاری در این ارز، از نحوه کار تتر و فرآیند‌های مربوط به آن، اطلاعاتی به دست آورد. اما توده تکنولوژی تتر شامل چه لایه‌هایی است و چگونه فعالیت می‌کند؟ در ادامه اطلاعات جامعی از وایت پیپر تتر، درباره لایه‌ها و وظایف آن‌ها به شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال تتر

تتر یکی از قدرتمندترین ارز‌های دیجیتال پایدار یا استیبل کوین‌ها است. همانطور که می‌دانید، استیبل کوین‌ها برخلاف سایر ارز‌های دیجیتال، دارای پشتوانه هستند و نوسان قیمت آن‌ها نیز به ارزش پشتوانه بستگی دارد. ارز دیجیتال تتر، یکی از توکن‌های باثبات با پشتوانه دلار آمریکا است و جزو محبوب‌ترین توکن‌ها در بین سرمایه‌گذاران رمز ارز‌ها به حساب می‌آید. اما این ارز دیجیتال چگونه فعالیت می‌کند و چه نقشه‌ای برای آینده خود دارد؟

همانطور که می‌دانید، وایت پیپر تتر به عنوان یک راهنمای کامل به کاربران این امکان را می‌دهد تا با این توکن آشنا شده و از اهداف و نحوه عملکرد آن اطلاع حاصل کنند. طبق اطلاعات ارائه شده توسط وایت پیپر تتر، این ارز دیجیتال بر اساس توده تکنولوژی و فرآیند‌ها فعالیت می‌کند. اما این توده تکنولوژی از چه لایه‌هایی تشکیل شده است و چه وظایفی بر عهده دارد؟

توده تکنولوژی تتر چیست؟

همانطور که می‌دانید، تتر از مجموعه فرآیند‌ها و تکنولوژی‌های مختلف به وجود آمده است. طبق اطلاعات ذکر شده در وایت پیپر تتر، مجموعه تکنولوژی‌هایی که به تتر اجازه می‌دهند تا در دنیای ارز‌های دیجیتال فعالیت کرده و عملکرد خاصی داشته باشد، با عنوان توده تکنولوژی تتر شناخته می‌شوند.

تکنولوژی Tether شامل چه لایه‌هایی است؟

لایه‌های توده تکنولوژی تتر کدامند؟

همان طور که در مقاله "وایت پیپر تتر" آماده است، این تکنولوژی شامل سه لایه است که عبارت‌اند از: بلاک چین بیت کوین، پروتکل لایه‌ی اُمنی و موسسه تتر. هر لایه وظایف خاصی را برعهده دارد. در ادامه اطلاعات کاملی در رابطه با لایه‌های توده تکنولوژی تتر ذکر شده در وایت پیپر تتر به شما ارائه می‌دهیم.

۱- لایه بلاک چین بیت کوین

اولین لایه از سه لایه توده تکنولوژی تتر، لایه بلاک چین است. در وایت پیپر تتر اعلام شده است که تتر از بلاک چین بیت کوین حمایت می‌کند و این بلاک چین یک گزینه عالی برای ذخیره و معامله توکن‌های تتر است. همانطور که می‌دانید، تتر بر اساس فناوری و تکنولوژی بیت کوین ساخته شده است و تراکنش‌های مربوط به آن نیز در بستر بلاک چین بیت کوین اتفاق می‌افتد.

۲- لایه اُمنی تتر

لایه دوم تکنولوژی همانطور که در وایت پیپر تتر ذکر شده است، پروتکل امنی لایر است. امنی، یک فناوری بنیادی است که به تتر کمک می‌کند تا عرضه توکن‌ها را کنترل کند. یکی از ویژگی‌های لایه امنی، ایجاد و یا نابود کردن تتر‌ها است. همچنین این پروتکل قادر به ردیابی گردش توکن‌ها بوده و گزارشات مربوط به آن در Omnichest.info در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
لایه دوم تکنولوژی تتر به کاربران این امکان را می‌دهد تا تتر‌های را در یک بستر مناسب معامله یا ذخیره کنند. همچنین کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از کیف پول مرورگری و متن باز اُمنی، توکن‌های خود را مدیریت کرده و در یک محیط همتا به همتا و ناشناس، دارایی‌های خود را رمزنگاری کنند.

۳- لایه اوراکل تتر

لایه سوم تتر، طبق تعریف وایت پیپر تتر، لایه اوراکل نام دارد. این لایه وظیفه دریافت و ذخیره ارز رایج و ایجاد تتر و همچنین وظیفه ایجاد و مدیریت تعامل بین ولت‌ها، صرافی‌ها و مرچنت‌های بلاک چین را بر عهده دارد. با همه این توصیفات، اوراکل لایر مدیریت والت Tether.io را انجام می‌دهد و کاربران قادر هستند از طریق این رابط مبتنی بر وب، تتر‌های خود را معامله یا معاوضه کنند.

نتیجه‌گیری

بسیاری از کارشناسان حوزه ارز‌های دیجیتال بر این عقیده هستند که لایه اُمنی یا همان لایه میانی تتر، فرآیند اصلی برای حفظ توانایی پرداخت بدهی سیستم است. به نظر شما این لایه چگونه می‌تواند ارزش تتر را حفظ کند؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر