بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
معاون وزیر صنعت گفت:بزرگترین پرونده‌ای که در زمینه فرار مالیاتی و نپرداختن منابع تولیدی تشکیل شده مربوط به یک شرکت خارجی تولید سیگار بوده که تاکنون مالیات نداده و مالیات معوقه وی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و تاکنون سیگار مارلبرو به صورت قاچاق در کشور عرضه کرده و مالیاتی هم به دولت پرداخت نکرده است.
کد خبر : ۲۶۲۱۱۹

فرار مالیاتی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی یک شرکت خارجی

بورس نیوز: محمدمهدی برادران، معاون وزیر صنعت اظهار کرد: بزرگترین پرونده‌ای که در زمینه فرار مالیاتی و نپرداختن منابع تولیدی تشکیل شده مربوط به یک شرکت خارجی تولید سیگار بوده که تاکنون مالیات نداده و مالیات معوقه وی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و تاکنون سیگار مارلبرو به صورت قاچاق در کشور عرضه کرده و مالیاتی هم به دولت پرداخت نکرده است.

وی افزود: هر سیگاری که در کشور عرضه می‌شود اگر کد رهگیری نداشته باشد قاچاق است. همچنین سیگار‌های تولید داخل کشور ما در کردستان عراق به صورت جعلی و با کیفیت بسیار پایین تولید و عرضه می‌شود که نمونه تقلبی سیگار داخلی هم تقلبی و هم بسیار مضر است.

معاون وزیر صنعت گفت: ما امیدواریم کسی سیگار نکشد، اما اگر مردم سیگار می‌کشند باید از مراکزی که کد رهگیری داشته باشند تهیه کنند و توتون و تنباکو از محل تولید داخل تأمین شود و جهش تولید به شرطی است که قیمت خرید از کشاورزان به نسبت هزینه‌های آن‌ها رشد داشته باشد.

برادران اضافه کرد: شرکت دخانیات ایران ۷۰ درصد تولید را باید برعهده بگیرد و خرید تضمینی توتون و تنباکو را از کشاورزان برعهده دارد. همانگونه که در زمینه کشت چغندر قند به صورت پیمان برد - برد عمل می‌شود در کشت توتون و تنباکو هم باید اینگونه باشد.

وی افزود: در حال حاضر برای حمایت از تولید داخل تعرفه واردات توتون و تنباکو ۶.۵ برابر افزایش یافته و ما درصددیم حقوق گمرکی را به حدی بالا ببریم که واردات محدود و تولید داخل تقویت شود.

معاون وزیر صنعت بیان کرد: یکی از دلایل واردات توتون و تنباکو معطر بودن توتون‌های خارجی است که از ۹۰ برگ مختلف توتون تشکیل شده و ما گفتیم سیاست ما به سمت افزایش تولید داخل و ارتقای کیفیت تولید داخلی باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کد رهگیری و شناسه برای ۱۰۲ هزار کالا
معاون صنایع عمومی وزارت صمت عنوان کرد:

کد رهگیری و شناسه برای ۱۰۲ هزار کالا

ارسال نظر